Kassára kerültek a Volvo hatalmas présöntő gépei

0

A Tesla igen nagyot gurított az autógyártás terén azzal, hogy bevezette az általuk csak “Megapress” néven emlegetett eljárást, aminek egyszerűen mondva annyi a lényege, hogy a sok kicsi alkatrész legyártása és azok összeillesztése helyett gyakorlatilag egyben öntik ki a kérdéses részét az autónak. Ezzel rengeteg időt és persze pénz tud a gyártó spórolni, ami az árak mellett a legyártható darabszám mellett is igen jelentős javulást eredményez.

Azóta már több autógyártó is bejelentette, hogy nagyon hasonló megoldás bevezetését tervezik, nyilvánvalóan a fenti okok miatt. Ezen gyártók között van a Volvo személyautós üzletága, a Volvo Cars is. Erről az első hírek tavaly februárban érkeztek meg, ráadásul nem is pletyka szinten, a Volvo maga bejelentette be.

Azóta visszatért a vállalathoz a Teslánál nagy utat bejárt Anders Bell is, aki többek között hasonló eljárások kidolgozásában és bevezetésében volt a Tesla segítségére, ám egy ideje már újra a Volvo ezen tevékenységeit erősíti. A svéd márka nem is nagyon híresztelte, hogy micsoda szakértőt sikerült visszacsábítani magukhoz, ám jelenléte eléggé reflektorfénybe került, amikor Teslával sikerült munkába érkeznie a Volvóhoz.

A munka pedig ment szépen a háttérben és most újabb mérföldkőhöz érkezett a technológia bevezetése a Volvónál, ráadásul ugyanaz az olasz Idra szállítja majd a présöntő gépeket, aki a Teslának is szállít. Erről az Idra a saját LinkedIn felületén tett bejelentést. Ezen poszt szerint pedig a Volvo Cars két 9000 tonnás Giga Press nevű gépet rendelt a szlovákiai Kassában található új gyárába. Erről egyelőre nincs sok infó, de állítólag ez egy tisztán elektromos autókat előállító üzem lesz, amelynek éves kapacitása 250 000 darabra van beállítva, és a termelés 2026-ban indulhat.

A Volvo Cars még nem erősítette meg, hogy Szlovákiában ilyesmire készülne, de az Idra igazából már megtette helyettük. Találgatások szerint itt a legfejlettebb technológiák kapnak majd otthon, az alapot a Geely által fejlesztett SPA (Scalable Product Architecture) padlólemez második generációja adná, erre épülne meg az EX90 és a Polestar 3 is már.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!