A Tesla után a Volvo is a megacasting eljárásban látja a jövőt

0

Több mint egymillió dollárt fektet be a Volvo Cars a következő generációs, tisztán elektromos autóinak gyártásának egyszerűsítése érdekében.

A Tesla által bevezetett dolgok sok esetben megjelennek más autógyártóknál is. Pedig a legtöbb gyártó úgy kommunikál, hogy nekik a Tesla nem mérce. Tekintve, hogy egyre erősebb az átállás üteme az elektromos meghajtásra, nagyon is muszáj ezeknek az autógyártóknak a legjobbra figyelni, vagy tetemes lehet a lemaradás.

Nem elvakultságból írom a fenti sorokat, hanem tényekre alapozva. A Tesla jelenleg a világ legtöbb elektromos autót előállítani képes vállalata. Néhány éve még mindenki Elon Muskon és a Model 3 kapcsán előjött gyártási nehézségeken nevetett. Azonban a Tesla nem hagyta annyiban a dolgokat és fokozatosan fejlesztette ki gyártói folyamatait, optimalizálva és szabványosítva, amit csak lehet. Innen jutott el oda a Tesla, hogy a kaliforniai e-autógyártó tudja a legtöbb e-autót előállítani és folyamatosan bővíteni a gyártói kapacitásokat.

Elég csak a két új, párhuzamosan épülő gigagyárra (Berlin, Texas), vagy éppen a már sokadik bővülést megérő sanghaji üzemre gondolnunk. A tavalyi gyártási volumen közel 600 000 darab legyártott autóban csúcsosodott ki, aminek a többi gyártó még csak a közelében sincs és nem is lesz a következő években. Ezek a számok csak a folyamatos fejlesztések kapcsán alakulhattak így, aminek az egyik legékesebb példája az úgynevezett megacasting eljárás. Itt a sok apró alkatrészt egyetlen darabból kiöntött elemmel helyettesítik. Rengeteg időt és persze pénzt spórolva a gyártás egyszerűsítésével.

A kínaiak már elkezdték átvenni ennek bizonyos elemeit, az első ilyen eljárással készült autók hamarosan megjelenhetnek a NIO kínálatában. A legújabb hírek szerint szintén megjelenik a technológia egy újabb kínai gyártónál. Egészen pontosan a Geely venné át a technikát. Ez azért is érdekes, mert övék a Volvo személyautós üzletága (Volvo Cars) és sajtónyilatkozatuk szerint a Volvo Carsnál is be akarják vezetni a megacasting eljárást.

Ez a terv csak egy része annak az 1,09 milliárd dollár értékű gyárfejlesztésnek, amit a Volvo hajt végre a svédországi Torslanda melletti üzemében. A fejlesztés célja leginkább az, hogy fejlett gyártási megoldásokat kínáljon a tisztán elektromos járművek gyártásához. Ez magában foglalja az alumínium karosszériaelemek öntési eljárását, egy új akkumulátor-összeszerelő üzemet és még sok mást. Az elmúlt években a Volvo jelentős előrelépéseket tett a villanyosítás és a szén-dioxid-semlegesség terén különböző márkái és gyártási folyamatai révén. Továbbá azt ígéri a svéd (kínai) gyártó, hogy 2030-ra teljesen elektromos márkává válik. Ehhez pedig kell a fejlesztés, nem beszélve az akkucellákról, melyekről már szintén gondoskodott.