A Volkswagen-csoport az egyéni mobilitás rendszerének alapvető megváltozásával halad előre, összhangban elektromos mobilitás szisztematikus összehangolásával. A Konszern közel 70 új elektromos modellt tervez kiadni a következő tíz évben, szemben a korábbi 50 helyett. Ennek eredményeképpen a következő évtizedben a Csoport elektromos platformjaira épülő járművek száma várhatóan 15 millióról 22 millióra nő. Az e-mobilitás bővítése fontos eleme a CO2-semleges egyensúly elérésének.

A Volkswagen egy átfogó szén-dioxid-mentesítési programot is aláírt, amelynek célja, hogy 2050-ig teljes mértékben CO2-semlegességet érjen el a gyártástól az adminisztrációig.

“A Volkswagen felelősséget vállal a jövőbeni főbb trendekkel egyetértésben, különösen az klímaváltozás megállításának területén. A párizsi megállapodás céljai lesznek a mi mércéink is. Az elkövetkező években folyamatosan összehangoljuk a termelést és az értéklánc többi szakaszát, elérve végül a teljes a CO2 semlegességet. Mi így fogunk hozzájárulni a globális felmelegedés megállításához. A Volkswagen arra törekszik évek óta, hogy egyéni mobilitást biztosítson több millió ember számára, ami biztonságosabb, tisztább és teljes mértékben összekapcsolt. Az elektromos offenzívánkhoz szükséges beruházások anyagi fedezete érdekében minden területen tovább kell javítani a hatékonyságot és a teljesítményt.” – Dr. Herbert Diess (CEO of Volkswagen AG)

A 2025-ös cél járművek CO2-lábnyomának 30% -kal történő csökkentése azok teljes életciklusára vetítve, a 2015-ös adatokhoz képest. A Volkswagen ezért elektromosítja gépjármű-portfólióját, a beruházások csak ezen a területen 2023-ra több mint 30 milliárd eurót tesznek ki. Az elektromos járművek aránya a teljes a VW Csoport flottában 2030-ra legalább 40% -ra emelkedik. A következő generációs elektromos járművek, melyek az idei évben előállnak:
AUDI e-tron és Porsche Taycan.
Ezekre a modellekre az előfoglalások száma már most összesen több, mint 20 000. További elektromos járművek a Volkswagen kínálatában: CROZZ, SEAT el-born, ŠKODA Vision E2, BUZZ és a VIZZION.

Az elektromos offenzíva támogatására az LG Chem, az SKI, a CATL és a Samsung SDI lettek kiválasztva, mint stratégiai akkucella beszállítók. Figyelembe véve a folyamatosan növekvő keresletet, a Volkswagen közelebbről is megvizsgálja az akkumulátorgyártásban való lehetséges részvételt Európában. A szilárdtest akkumulátorok is nagy potenciállal rendelkeznek a jövőre nézve, így a cél az, hogy lehetővé váljon ezen technológia gyártásának ipari szintre történő emelése, a QuantumScape vállalattal együtt.
Az MEB padlólemez a Volkswagen elektromos offenzívájának középpontjában áll. Az e-mobilitás költségei jelentősen csökkenthetők azon partnerségek révén, melyeknek fő célkitűzése az, hogy lehetővé tegyék az MEB padlólemez minél szélesebb körű terjedését, gazdaságos szinten. Egy ilyen példa erre a tervezett együttműködés az Aachen-béli e.GO Mobile AG-vel, ami a  Genfi Nemzetközi Autószalonon került ismertetésre.

Az e-mobilitás további erősítése érdekében 2020-ig az IONITY-vel együttműködve 400 ultragyors töltőállomást telepítünk Európa főútjai és autópályái mentén, melyekből 100 Németországban lesz megtalálható. Ez azt jelenti, hogy 120 kilométerenként elérhetővé válik egy ilyen állomás. Az Elli (Electric Life), a Volkswagen új leányvállalata, otthoni töltésű fali dobozokat is kínál majd zöld energiával – kezdetben Németországban. Emellett 3500 töltési pont lesz a munkavállalói parkolóhelyeken minden üzemben, kiegészítve a VW márkakereskedésekben hamarosan megtalálható töltőkkel.

Regisztrálj az új fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. Regisztrálj még ma! “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/