Csak elektromos buszokat árulna a Daimler 2030-tól

0

Rettentően nagy a versengés a személyautó gyártók között, hogy ki az aki előbb valósítja meg az átállást a tisztán elektromos meghajtásra. A nagy átlag 2030-ra dotálja az átállást, ám egyes gyártók (Jaguar) már az évtized közepétől csak elektromos hajtásban gondolkodnak.

Ez a fajta felelősségvállalás eddig a személyautók gyártói között volt jellemző. A buszok területén egyelőre nem hangzott el hasonló volumenű ígéret. Most viszont fordult a kocka. A Mercedes-Benz ragadta meg elsőként a lehetőséget és sajtóanyag formájában vállalták, hogy az évtized végétől nem fognak olyan buszt árulni, melyben belsőégésű motor található.

A vállalás földrajzi területe Európára és Latin-Amerikára vonatkozik, aminek értelmében 2030-ra teljesen szén-dioxid mentessé válna a Daimler (Mercedes-Benz) buszos üzletága, a Daimler Buses. Mindezt új modellekkel és a meglévők fejlesztésével érné el a német vállalat. A stratégia szerint a városi közlekedésre szánt buszok akkumulátor, míg a nagyobb távokat megtenni képes buszok hidrogén-alapúak lesznek. Erről élőben is beszéltek a vállalat képviselői a nemrég tartott Daimler Buses eMobility Days nevű rendezvényen.

„A világ vezető autóbusz-gyártójaként ambíciónk egyértelmű: szeretnénk hozzájárulni az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez és az ehhez szükséges közlekedési fordulat előmozdítói akarunk lenni. E célból világos villamosítási stratégiát követünk és alternatív hajtástechnológiás buszokat vezetünk be a sorozatgyártásba. Beruházásainkat egy tisztán elektromos városi autóbusz-szegmensre összpontosítjuk Európában, az évtized végéig” – Till Oberwörder, a Daimler Buses vezetője.

Németország tekintetében még egy erős cél megfogalmazásra került. 2030-ra minden második városi busznak elektromosnak kell lennie. Ennek ösztönzésére egy 1,25 milliárd eurós támogatás is kilátásba került. Ráadásául a buszok eladásánál nem áll meg a Daimler, komplett töltési megoldásokat is kínálnak majd vásárlóiknak, akik elsősorban flottakezelők. Korábban az üzemeltetés ezen részét mindenkinek magának kellett megoldania.

A hidrogén megoldások szállítója az eCitaro modellekbe a Toyota lesz, mely buszokban ez a technológia elsősorban range extender funkciót tölt majd be a nagyobb városok közötti utak során. Egy szóló busz esetében 400, míg egy csuklós busznál 350 km megtehető hatótávot biztosítanak a busz tetejére építhető hidrogéntartályok.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!