2021 nyarán érkezett hír először annak kapcsán, hogy a Volvo és a Northvolt vállalat összefogna az akkumulátorgyártás kapcsán. Akkor arról szóltak a hírek, hogy közös összefogással építenek majd cellagyárat.
Majd tavaly kiderült az is, hogy Svédországban, egészen pontosan Göteborgban fog felépülni a Northvolt és a Volvo első akkumulátorgyára, ami idén nyáron kapta meg az építési engedélyt a Svéd Föld- és Környezetvédelmi Bíróságtól. Augusztusban pedig a göteborgi városvezetési bizottság is megadta az építés megkezdéséhez szükséges engedélyek egy részét. Így az akár 50 GWh potenciális éves kapacitással rendelkező gyár a tervek szerint 2026-ban nyitja meg kapuit, és több mint 3000 embernek ad majd munkát.
Az üzem leendő üzemeltetője a Volvo-Northvolt Novo Energy nevű vegyesvállalat lesz. Adrian Clarke, a Novo Energy vezérigazgatója így beszélt a projektről: „Nagyszerű nap ez számunkra, igazi mérföldkő. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki különböző módon hozzájárul. Az itt Göteborgban létező know-how és innováció fantasztikus. Rövid időn belül 200 főre tudtunk nőni, de továbbra is gyorsan kell növekednünk, és az egész iparágunk növekedésével nekünk is bővülnünk kell.”
A gyár potenciális éves kapacitása akár 50 GWh is lehet, és várhatóan több mint 300 embernek ad munkát az egész üzem, ha teljesen elkészül.Svédországban a novoi üzem a második akkumulátorcella-gyártó létesítmény a Northolt skellefteåi üzeme után.
A két partner továbbra sem hozta nyilvánosságra, hogy mekkora összeget fektetett eddig és mekkora összegből fog felépülni a teljes akkumulátorgyár.
Egy korábbi bejelentés szerint a Novo gyár nemcsak a Volvo torslandai gyárát látja el, hanem az akkumulátorcellákat a Volvo márkájú BEV-ekben és a Polestar járművekben is egyaránt használni fogják. Az új gyárban gyártott akkumulátorcelláról továbbra sincs semmi nyilvános információ. Egy tavaly megjelent sajtófotón prizmás cella látható – de ennek kémiai összetételéről vagy energiatartalmáról nem volt információ.