Az európai akkumulátoros nagyhatalomként megalakult Northvolt folyamatosan növekszik, bővül. Valamit nagyon jól csinálnak a marketingesek, hiszen egyre több autóipari szereplő is megjelenik a Northvolt életében, mint partner. Az egyik legnagyobb szövetségesük a Volkswagen, akik a kezdetek óta benne vannak az együttműködésben és idén márciusban egy 14 milliárd dollár értékű megrendeléssel betonozták be a partnerség alapjait.

Az akkumulátorokért sorban állók száma pedig egyre csak növekszik, az ő megrendeléseiket is teljesíteni akarja a Northvolt. Ezért most júniusban újabb 2,75 milliárd dollár fejlesztési pénzt sikerült behozni a képbe, ezzel az évi 40 GWh-ról sikerül 60 GWh-ra feltornászni a gyártói kapacitásukat. A mostani 2,75 milliárdból 620 millió dollárt (közel 500 millió euró) a Volkswagen fizetett ki, ezzel is biztosítva a Northvoltban korábban megszerzett 20 százaléknyi részesedésük aktuális értékét. A németek szerint az általuk befizetett összeg gyártói kapacitás növelésére, K+F területre és újrahasznosításra fog elmenni. Az első Northvolt cellák még idén megérkezhetnek (Ett), míg a már VW tulajdonban lévő Northvolt Zwei az engedélyeztetési eljárásoknál tart, itt 2024 körül indulhat be a termelés.

Az esetleges szabad kapacitásokra már be is jelentkezett egy újabb szereplő, a Volvo Cars, vagyis a márka személyautós üzletága. A Volvo annyira komolyan gondolja az együttműködést, hogy közös leányvállalatot is alapítanának a Northvolttal. A cél a közeljövő Volvo és Polestar tisztán elektromos személyautóiba szánt akkumulátorok biztosítása. De az együttműködés tartalmazza a kutatás és fejlesztés közös megvalósítását, valamint az akkumulátorgyártás kapacitásbővítését Európában.

Az együttműködés első lépése egy 50-50 százalékos tulajdonú K+F központ létrehozása lesz Svédországban, a tervek szerint ez már 2022-től működni tudna. Akkugyártás tekintetében a Volvo Cars és a Northvolt együttműködése a fentebb említett Volkswagenéhez lesz hasonló, vagyis közösen építenek egy gyárat, évi 50 GWh kapacitás erejéig. A tervezett gyár megépítésére a céldátum 2026. A gyár helye még nem tisztázott, de azt biztos, hogy valahol Európában készül el és 3000 embernek biztosít munkát, valamint az is biztos, hogy az üzem működését 100 százalékban zöld energiákból kívánják fedezni. Az első itt készülő cellák a Volvo XC60 tisztán elektromos változatában jelennek majd meg, míg a Volvo a hamarosan induló, első Northvolt üzemének (Ett – Skellefteå, Svédország) kapacitásából is lefoglalt 15 GWh-t, 2024-től.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!