Hatalmas összegért rendelt akkumulátort a VW a Northvolt-tól

0

A svéd Northvolt egyre komolyabb tényezővé válik az európai akkumulátorgyártás területén, megrendelői között ott a BMW, de említhetjük a Volkswagent is. A svéd Northvolt vállalatot két olyan magas rangú ex-Tesla vezető (Peter Carlsson és Paolo Cerruti) alapította, akik korábban a márka nevadai gyárában, a Gigafactory 1-ben dolgoztak. Első nagyobb segítségük az ABB volt, pontosabban a a svájci ABB Technology Ventures nevű cég. Így pénzzel és szaktudással is hozzájárultak a kezdeti nehézségek leküzdésén. 2018-ban aztán a Scania márkán keresztül a Volkswagen is elkezdett részesedést szerezni az egyre elismertebb Northvoltban. 2018 májusában pedig a helyszín kiválasztása is megtörtént két svéd területen: Västerås  (K+F részleg, 3-400 fő) és Skellefteå (gyártás a majdani Ett nevű gyárban). A május további 10 millió eurót és a Siemens jelenlétét hozta el a Northvoltnak.

2019-ben aztán két igazi nagyágyú is a képbe került. Közel 1 milliárd dolláros tőkeemelést hajtottak végre, melynek keretében a BMW és a Volkswagen is részesedést szerzett a vállalatban.  A Volkswagen a Northvolt részvényeinek közel a 20 százalékát megszerezte.

A Volkswagen és a svédországi Skellefteå-béli Ett gyár nem véletlenül került említésre, ugyanis a német autógyártó a napokban egy 14 milliárd dollár (4200 milliárd Ft, 300-as dollárral számolva!) értékű akkumulátor megrendelést adott le a Northvoltnál, ami a svéd akkugyár szerint „következő szintre” emeli az együttműködésüket.

„A Northvolt és a Volkswagen Group a mai napon egy következő szintre lépett a stratégiai együttműködés területén, ami 2019-ben kezdődött. Az együttműködés még nagyobb hangsúlyt fektet a Northvolt svédországi gigaüzemére, amelyet tovább bővítünk, hogy támogassuk a Volkswagen több, mint 14 milliárd dollár értékű kombinált megrendelést az elkövetkező 10 évben, mivel a Volkswagen Group a Northvoltot választotta a prémium akkucellák stratégiai vezető szállítójaként Európában.”

A Northvoltnak jelenleg két akkumulátor gyártó üzeme van tervbe véve: Ett és Zwei. Az Ett (svédül 1) éves kapacitása a kilátásba helyezett bővítés után 40 GWh-ra emelkedik majd és 2021-ben már jöhetnek az első akkucellák az üzemből.

A Zwei (németül 2) már a kezdetek óta a Volkswagennel közös együttműködés eredménye és most a Northvolt eladja részesedését az üzemből a német autógyártónak, ezzel egyidőben már zajlanak az engedélyeztetési eljárások az építkezésre, 2024-re már működhet az üzem. A most bejelentett együttműködés tökéletesen illeszkedik a Volkswagen akkumulátorokra vonatkozó terveihez.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!