400 kilométeres hatótávval debütált a 25 ezer eurós Renault 5

0

A Renault, mint márka már most is vezető szerepet tölt be Európában az elektormobilitás területén, mindezt pedig – egyelőre – a nagyon népszerű Zoe-nak köszönheti. Ahhoz azonban, hogy továbbra is versenyben tudjon maradni a francia márka, új elektromos modelleket kell felvennie a kínálatába. Ennek érdekében 2021-ben bemutatkozott a „Renaulution” elnevezésű projekt, melynek keretein belül 2025-re a tervek szerint 7 tisztán elektromos modellt fog bemutatni a Renault.

Az évekkel ezelőtti vállalásra szánt idő lassan letelik, és a Zoe-n túl ma már megvehető a Megane és a Scenic elektromos változata. Most pedig megérkezett a Renault legújabb újdonsága, az elektromos alapokon újjászülető Renault 5 e-tech, amit a Genfi Autószalonon mutatott be a vállalat:

Maga a Renault 5 visszatérése már 2021 óta ismert, ám eddig csak digitális renderképeken lehetett látni, élőben nem. Az autó alapját a francia márka Ampere nevű divíziója fejlesztette ki nemrég. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség CMF-EV (Common Modular Family) platformja mostantól az AmpR Medium nevet kapta meg, míg a CMF-B EV platform az AmpR Small nevet kapta. Ez utóbbira fog megépülni a Renault 5 e-tech elektromos autó is.

Nézzük is, hogy mit kínál a Renault 5 e-tech: 52 kWh kapacitás mellett három különböző teljesítményű villanymotort (70, 90 és 110 kW), amikkel jó esetben akár 400 km WLTP hatótáv is kiautózható az akkupakkból. Ezen felül akár még vontatni is lehet az elektromos Renault 5-tel, maximum 500 kg tömeget.

A közel 1500 kg tömegű autó tengelytávja 2,54 méter, csomagtartója 326 literes, és olyan csemegék is elérhetőek, mint a Plug & Charge szabvány, vagy a V2G. Ez utóbbi révén a kétirányú energiaáramlást lehet megvalósítani az autóval.

Végül jöjjön az ára, ami az ígéretek szerint megmaradt 25 000 eurós nyitóárban. Az autó Franciaországban készül, és hivatalosan idén szeptembertől lesz elérhető.

Jóval a teljesen elektromos változat mai debütálása előtt az eredeti Renault 5-öt 1972 és 1994 között gyártották, amiből el is ment közel 5,5 millió darab. Az autó rendkívül népszerű volt szülőhazájában, 1972 és 1986 között Franciaország legkelendőbb autójaként volt jelen a típus.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!