Az Audi is beállt az árháborúba az e-tron GT-vel

0

Az árleszállítás mindig jó, főleg nekünk, vásárlóknak. A gyártóknak már nem annyira, de ennek segítségével igen jó számokat lehet elérni az adott negyedévben, vagy ha végleges az árleszállítás, akkor még tovább is. A nagy elektromos autó leárazásokat a Tesla kezdte az év elején az azóta a VW Csoport többször is követte ezt a stratégiát, leginkább Kínában. Ott az ID.3 és az ID.4 árából engedtek el igen szép összegeket, ami révén az eladások is szépen megugrottak.

Ezúttal az Audi lépett meg egy hasonló akciót, ezúttal az Egyesült Államokban. Talán azért itt lépett most valamit a négykarikás márka, mert az Audi az RS e-tron GT képében mindig is a Tesla Model S Plaid kihívóját látta. A Plaid pedig hazai pályán egyértelmű, hogy erősebb.

De hogyan is néz ki pontosan a leárazás? A legnagyobbat az RS e-tron GT vásárlói szakíthatják, hiszen ez a modell mostantól jogosult a 20 000 dolláros “National Customer Credit” nevű amerikai ösztönzőre. Erről értesítést is kaptak az ottani kereskedések, hogy minél több leendő vevőnek szóljanak a kedvezményről. A kedvezményt az is megkaphatja, aki nem készpénzre veszi az autót és külső pénzügyi szolgáltatón keresztül oldaná meg a finanszírozást. Az eddig alapár 145 395 dollár volt, ami lecsökkent 125 395 dollárra. Azonban a Model S Plaid 80 890 dolláros alapárához képest ez még mindig vaskos felár.

További jó hír, hogy azon e-tron GT vásárlóknak is kedveskedni akar az Audi, akik nem a legerősebb kivitelt keresik. Nekik a gyártó saját hatáskörben ad 12 500 dollár kedvezményt az alap e-tron GT árából, ám ez csak a 2023-as modellévű autókra érvényes. A 2024-es modellév esetében 5000 dollár kedvezmény jár az alapváltozat árából, míg az RS e-tron GT árából 10 000 dollár.

Adódik a kérdés, mit találunk egy RS e-tron GT gyomrában? A Porsche Taycan Turbo mellett az Audi volt az egyik első autógyártó, amely az RS e-tron GT-vel felsorakozhatott a Plaid Model S mellé teljesítményben. Az Audi kocsijában akár 637 lóerős teljesítménnyel, Quattro AWD-vel és 3,1 másodpercen belüli 0-100 km/h futással találkozhatunk. A 93 kWh-s lítium-ion akkumulátorral akár 400 km-es hatótávot is kihozhatunk az e-tron GT-ből.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!