Az Audi nem hagyja, jönnek a kisméretű városi elektromos modellek

0

Oliver Hoffmann, az Audi technológia fejlesztésért felelős részlegének vezetője szerint az Audi 2027-ig az összes alapvető szegmenség elektromosítja.

Többször szóba került a kis méretű személyautók villanyosításának kérdése. Sokan várják, hogy történjen valami a szegmensben, leginkább azért, mert itt várják leginkább a vásárlók azt, hogy az árak csökkenésével ők is átülhessenek egy elektromos autóba.

Ezért a teóriáért sokat tettek olyan modellek korábban, mint a tisztán elektromos Skoda Citigo e iV, vagy éppen az újra kapható Volkswagen e-Up! Azonban azt is tudni kell, hogy a kis autók szegmensén a legkisebb a nyeresége egy autógyártónak, így ezt a kategóriát éri meg a legkevésbé elektromosítani. Akik ebben az árkategóriában nézelődnek, nem biztos, hogy az elektromos hajtáslánc felárát is hajlandóak lennének kifizetni. Ezt több autóipari vezető is elmondta a maga szemszögéből, így nem igazán kell várni a pezsgést ebben a kategóriában.

Static Photo Colour: Aurora Silver

Mindezek a nehezítő tényezők ellenére mégis van némi mozgolódás a kategóriában. Ha csak a VW konszern berkein belül nézelődünk, akkor rögtön említhetjük az ID.Life-ot. Azonban a legújabb német hírek szerint az Audi is hajlik rá, hogy benézzen ebbe a méretkategóriába az elektromos meghajtással. Erről Oliver Hoffmann beszélt. „Minden fontos kategóriát villanyosítani fogunk 2027-ig. Ez érinteni fogja az A-szegmenst is, ahol mindenképpen jelen kell lennünk prémium-jellegű modelljeinkkel.”

Ez így egyelőre nem sok infó, de a lényeget tartalmazza. Vagyis az Audi is készül minimum egy, de inkább több tisztán elektromos, városi modellel. Ám, hogy ezek milyen számozással, tudással, vagy éppen határidővel érkeznek, az egyelőre csak az Audi felső köreiben ismert.

Tippelni persze lehet és tegyük is meg. Ami biztos Hoffmann interjúja után, hogy az A1 és a Q2 utód nélkül fog megszűnni. Az Audi elektromos A-szegmenses autóinak alapját vélhetően a MEB padlólemez megfaragott kivitele fogja adni, amit kis méretű elektromos autókhoz terveztek. Például a már említett ID.Life is. Hogy végül ebben a kategóriában mire készül az Audi, az jó kérdés, de az a hivatalos sajtóanyagból is tudható, hogy 2026-ig több, mint 20 elektromos modellel akar jelen lenni a márka. Melyből vélhetően jó pár tisztán elektromos lesz.

Hoffmann szerint nagy a kereslet az elektromos Q4 e-tron és az e-tron GT modellekre. Az Audi pedig további bevételeket remél az új PPE platformon futó elektromos modellektől.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!