Tisztán elektromos Hummer utánzatot dob piacra a Dongfeng

0

Manapság talán senki nem lepődik meg azon, ha egy jól menő terméknek megjelenik egy kínai változata is. A „kínai változat” talán túl finom szó, hívjuk bátran koppintásnak, vagy lenyúlásnak azt, ami sokszor Kínában történik. Az autóipar sem ússza meg ezeket a szituációkat, elég csak a VW Bogár formavilágát lenyúló ORA Cat személyautóra, vagy a Rolls-Royce luxusautóra pofátanul hajazó HONGQI (mandarinul Vörös Zászló) E-HS9 luxus-kategóriás elektromos SUV-ra gondolnunk.

A kínai kultúrában ez nem számít bűnnek. Épp ellenkezőleg: szerintük ha valamit lemásolnak, akkor az elismerése a másolt tárgynak és készítőjének. A kínai Dongfeng autógyárnak vélhetően tetszhet egy ideje a Genereal Motors által készített Hummer, hiszen ők is forgalmazzák az eredetire erősen hasonlító Warrior nevű modelljüket, eddig csak belsőégésű motor beépítésével.

Ám a Dongfeng is érzi a modern idők szelét. Így a Hummer, pontosabban a Warrior formavilágával egy új, felső-kategóriásnak számító almárkát indítanak el M18 néven. Három kivitel lesz elérhető az elektromos változatból: M18-1, M-18-2 és M18-3. Ebből a trióból ismerhetjük most meg az első fecskét, amit a „Warrior tisztán elektromos változata”-ként írnak le a kínai márka sajtósai.

Belsőégésű Dongfeng Warrior

Az M18 egy teljesen új padlólemezre épül meg, ami a MORV nevet kapta és teljes egészben elektromos meghajtáshoz tervezte a Dongfeng. A gyártás jövőre, vagyis 2023-ban indulna. Az autó vezetéstechnikai segédei legalább kettes szintű önvezetést tudnak biztosítani, míg a teljesítmény 800 kW-ban mutatkozik meg. A 0-100 km/h gyorsulás kevesebb, mint 5 másodperc alatt zajlik le az M18-1 esetében. Az akkupakk kapacitása 140 kW, aminek tölthetőségéről csupán annyit tudunk, hogy 27 perc alatt tölthető fel 10-80%-ig.

Az M sorozat elektromos motorja

A nagy test 5,2 méter hosszúságban terpeszkedik majd az úton, amiben 6 utas foglalhat majd igen kényelmesen helyet. A nagy testhez nagy étvágy is jár, az átlag 26 kWh/100 km körül várható majd. Minden M18 közös ismérve lesz a 3100 kg-os tömeg és az a furcsaság, hogy itt kivételesen az elektromos változat lesz könnyebb, a benzines Warrior ugyanis 3480 kg tömegű. Ár tekintetében 94 és 110ezer dolláros sávról tudni, ami igen erős.

Az üzem, ahol az M18 készülni fog, már szintén kivitelezés alatt áll és ha elkészül a 96 000 négyzetméteres létesítmény (vásárlói központtal és off-road pályával), éves szinten 20 000 M18 készülhet majd itt első körben, amit 50 000 darabra akar a Dongfeng feltornázni (38ezer darab M18-1 és M18-2, valamint 12ezer darab M18-3). A Dongfeng úgy számol, hogy havonta 4000 darab M18-at tud majd eladni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!