Mostanra kijelenthetjük, hogy a kínai elektromos autógyártók bizony itt vannak Európában. Nem csak készülnek a tervek, hogy majd jövőre, vagy 2 év múlva, hanem az érkező kész autók kerülnek Európa partjaira. Az első, nagyobb hírverést a NIO hozta össze az ES8 SUV norvég forgalmazása kapcsán. Azóta számos kínai gyártó is hasonló útra lépett és bizony nem állnak meg északon.

A következő játékos a FAW Csoport egyik legfontosabb márkája, a HONGQI (mandarinul Vörös Zászló) és a minden földi jóval teleszórt E-HS9 luxus-kategóriás elektromos SUV modelljük. Sok kínai társához hasonlóan a HONGQI is első körben a tutira megy, vagyis Norvégiát szemelte ki az európai premier első országának. Majd jöhet az öreg kontinens többi országa. A döntés nem véletlen, Norvégiában ma már 10-ből 8 eladott új autó tisztán elektromos, így kereslet bőven van az elektromos autókra. Főleg, ha azokat meg is lehet venni, ugyanis a globális félvezetőhiány miatt már most rengeteg autó átadása késében van.

A kínai HONGQI Kínában leginkább arról ismert, hogy a Kínai Kommunista Párt legfelsőbb vezetőinek kedvenc márkája. Ennek megfelelően hozza a legdrágább autók szintjét a luxus tekintetében. A márka fő terméke a hagyományos értékeket képviselő, de azt luxusba csomagoló HONGQI H5 nevű szedán, ami a HONGQI CA770 szellemi utódja Kínában.

Viszont hiába a HONGQI a kínai politikusok kedvence, nekik is haladni kell a korral. Ennek szellemében született meg többek között az E-HS9 elektromos autó. Ennek megalkotásában vélhetően vastagon benne van a keze annak a Giles Taylornak is, aki korábban styling director volt a Rolls-Royce-nál.

A kínai autógyártó a premier kapcsán elmondta, hogy már most 500 darabot el tudtak adni Norvégiában és folyamatos az érdeklődés. Az első szállítmány teherhajója szeptember 29-én futott ki Kínából (Changchun kikötője, Jilin tartomány) és a napokban ér Norvégiába.

Az autó két akkupakkal rendelhető (84 és 99 kWh), 396 és 465 km hatótávval. Mindkét verzióval szerelt autó DC villámtöltési képessége 110 kW teljesítményű és összkerék-meghajtású. Felszereltségből három van, Comfort (320 kW teljesítmény), Premium és Exclusive (405 kW teljesítmény). A legerősebb kivitel 4,9 másodperc alatt hozza a 0-100 km/h gyorsulást, 200 km/h végsebesség mellett. Az alapár 619 900 Korona, míg a fullos verzióért 779 900 Koronát kell kifizetni.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!