Egy interjúban a GM vezérigazgatója, Mary Barra kijelentette, hogy a GM új elektromosítási tervével 2025-re felzárkózhat a Teslához. Továbbá át is akarja venni a vezető helyet az USA-ban az elektromos járművek piacán.
Néhány éve szinte mindenki csak egy hóbortként tekintett az elektromos meghajtásra, ma már ott tartunk, hogy ez a fő irány. A legnagyobb amerikai márkák is elindultak ebbe az irányba, olyannyira, hogy szinte mindegyikük kijelentette, az évtized végére csak elektromos modelleket akarnak forgalmazni.
Néhány napja a General Motors (GM) vezetője ambiciózus célt tűzött ki a vállalat elé. Mary Barra vezérigazgató szerint a GM beéri a Teslát az Egyesült Államokban az elektromos meghajtású személyautók piacán. Nem csak hogy beéri a GM, de át is akarja venni a Teslától a piacvezető szerepet. Erről egy CNBC interjúban beszélt a vezérigazgató:
„Kényelmes pozícióban érezhetem magam, mert amikor az emberek beszállnak ezekbe a járművekbe, egyszerűen le vannak nyűgözve. Szóval folyamatosan fogjuk ezeket az autókat bevezetni a vásárlóközönség elé és addig folytatjuk ezt a munkát, amíg meg nem szerezzük ez első számú piaci szereplőnek járó helyet az elektromos járművek terén.”
Célok, tervek tehát vannak. Jelenleg egyetlen tisztán elektromos autója van a GM-nek, ez a Hummer EV. Igaz, a kiszállítás a vásárlók felé csak az év végén kezdődhet meg. Ár tekintetében ezek a legdrágább elektromos autók kategóriájában indulnak, de hamarosan megjelenhetnek a kedvezőbb árszintű pickupok piacán is.
A személyautós kínálat megtámogatására fejlesztették ki az Ultium padlólemezt és a hozzá kapcsolódó akkutechnológiát 2020 tavaszán, melyre számos jövőbeli GM modell épülhet meg. Természetesen ideértve a GM Csoport márkáit is, mint például a tisztán elektromos Chevrolet Camaro (2024-ben), de képben van az újabb elektromos Spark és Trax is. A Cadillac pedig azt a szerepet tölti be, hogy csak tisztán elektromos meghajtású modelleket kínáló márkaként az elektromos meghajtást népszerűsítse. Ennek az új érának lesz az eső szereplője a Lyriq.
Ezt a sok járművet gyártani is kell valahol és bár a GM mostanáig nem hangoztatta az általa követendő irányvonalakat, pedig fű alatt 2019 tavaszán megérkeztek a GM sajtóosztályáról az első hírek a gyárak átalakításáról.
Akkor a detroiti székhelyű autógyártó 1,8 milliárd dolláros beruházást jelentett be az egyik michigani üzemének fejlesztésére: az Orion Township városkában lévő üzemben készülnek elektromos autók. Ezután a GM egy másik gyára következett, a Tennessee-ben található Spring Hill-i üzemük, amire 2 milliárd dollár elköltése lett előirányozva. A hab a tortán a Factory Zero bejelentése volt tavaly ősszel. A hír lényege, hogy a GM 2,2 milliárd dollár befektetésével teljesen átalakítja a Detroit-Hamtramck üzemét arra, hogy csak elektromos járművek készülhessenek ott. Ez lesz a „Factory Zero”. Itt fog készülni a GMC Hummer EV pickup és a GM többi elektromos autója.