Úgy tűnik, hogy a NIO-nak nagy tervei vannak a közeljövőre nézve, melyhez kevés a CATL-által adható akkucella mennyisége. Kénytelen lesz maga a NIO is akkumulátorcellákat gyártani, hogy a kitűzött célok biztosan megvalósulhassanak.
Kínában és talán mondhatjuk, hogy lassan Európában is ismert név a NIO, akik azon kívül, hogy kiváló elektromos autókat gyártanak, a világon jelenleg egyedüliként tudták életképesen üzemeltetni az akkucserén alapuló üzleti modellt. Ráadásul az Európában átadásra tervezett állomások Magyarországon, Biatorbágyon készülnek. Európában idén 120 akkucserélő állomás átadása van tervben, ráadásul a vállalat már a 3. generációnál tart ezen csereállomások tekintetében. Az új akkucsere telepeken akár 21 akkupakk is lapulhat, míg a második generációs állomások esetében ez 13, a Gen.1 verziók esetében pedig 5 akkupakkot jelent.
Ezen felül egy ideje már kínai médiumok megírták, hogy a NIO át akar térni a 800V-os feszültségre és a hengeres cellákra, melyek érdekes módon a 46 mm-es vastagságot és a 80 mm-es magasságot célozták be. Tervek tehát vannak, amihez rengeteg akkucella fog kelleni.
Jelenleg kész cellákból épülnek meg a NIO akkupakkok, de a márka már a cellagyártást is maga akarja megoldani, a CATL-alku nyújtotta kapacitásokon túl. A saját cellagyár egyelőre nem hivatalos, a Reuters szellőztette meg csupán, ahol az új, hengeres cellák készülnének. Ha igazak az értesülések, az új üzem éves kapacitása 400 GWh lesz, helyszíne pedig Hefei.
Viszont a NIO nem áll itt meg. A vállalat még tavaly nyáron jelentette be, hogy két új almárkát indít hamarosan, melyek révén elsősorban az alacsonyabb árfekvésű modellek gyártását tűzte ki célul. Ezek az ALPS és a Firefly neveket kapták és két különböző gyárban készülnek majd az e-autók. Az ALPS tervezett üzeme a kínai NeoPark ipari parkban épül fel, Hefei mellett (a NIO jelenlegi egyetlen üzeme is itt van), míg a Firefly Chuzhou-ban, ami nincs túl messze Hefei-től.
Az új márkák a tervek szerint 2024 második felében kezdik el értékesíteni első tisztán elektromos modelljeiket, amikkel elsősorban a 28 és 43 ezer eurónak megfelelő jüanos árkategóriában jelennének meg. Ezzel bő 10 százalékkal tudnának alámenni a Teslának, ám utóbbi ha folytatja az agresszív árpolitikáját, a NIO-nak is újra kell gondolnia a stratégiáját.