A Xiaomi kütyü és okostelefon-gyártó még tavaly december végén mutatta be első teljesen elektromos autóját, a Xiaomi SU7 modellt. Akkor még nem lehetett tudni az árat, de a napokban kiderült, hogy az elektromos SU7 most 215 900 jüanért megrendelhető már Kínában.
A körülbelül öt méter hosszú limuzin hátsókerék változata 220 kW, míg az összkerék-hajtású változata 495 kW teljesítménnyel bír. A különböző beszállítóktól háromféle akkumulátor közül lehet választani. A gyengébb SU7 alapváltozata a már említett 215 900 jüanért, azaz nagyjából 28 131 euróért megvásárolható. Itt LFP cellákkal van szerelve a BYD-től vásárolt 73,6 kWh-s akkumulátor. A CLTC kínai szabvány szerint ennél a változatnál akár 700 kilométert is meg lehet tenni egyetlen töltéssel. Azonban azt remélem mindenki tudja, hogy a CLTC a legmegengedőbb szabvány, ami szinte közelében sincs az európai WLTP szabványnak. A SU7 száz kilométer/órára 5,3 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége 210 kilométer/óra. Tehát még az alapváltozat is megfelel a „Speed Ultra” névnek. A gyengébb, LFP akkumulátor 400V-on, míg a másik két változat 800 voltos rendszerrel működik.
A május végétől elérhető következő szint a SU7 Pro. A Pro a hátsókerék-meghajtással bír és a CATL Shenxing NMC akkumulátorával van szerelve, és 94,3 kWh energiatartalommal bír. Ez a változat a CLTC szerint 830 kilométerre lesz elég. A modellváltozat 245 900 jüannál kezdődik, ami megegyezik a Model 3 árával a kínai piacon.
A kínálat csúcsmodellje a Xiaomi SU7 Max, amely 495 kW teljesítményű, összkerékhajtással és a legnagyobb akkumulátor lapul a gyomrában. Méghozzá a CATL 101 kWh-s Qilin akkumulátora került a Max változatba. A Max 800 kilométeres hatótávval érkezik a CLTC szabvány szerint 299 900 jüanért (38 390 euróért). Az alapmodellhez hasonlóan a Maxet is április végétől szállítják.
A fent említett modellek előtt egy speciális Founders Edition kerül kiszállításra, ami 5000 darabra korlátozódik, és ugyanazon az áron lesz elérhető, mint a normál és a Max változat. Az ügyfelek azonban itt április 3-án kapják meg az első modelleket.
Xiaomi SU7 Standard | Xiaomi SU7 Pro | Xiaomi SU7 Max | |
Arhitektúra | 400V | 400V | 800V |
Meghajtás | RWD | RWD | AWD |
Akkumulátor | 73.6 kWh BYD Blade | 94.3 kWh CATL Shenxing | 101 kWh CATL Qilin |
CLTC hatótáv | 700km | 800km | 830km |
Teljesítmény | 299 hp (220 kW) | 299 hp (220 kW) | 673 hp (495 kW) |
Gyorsulás 0-100km/h | 5.28 mp | 5.70 mp | 2.78 mp |
Csúcssebesség | 210 km/h | 210 km/h | 265 km/h |
Gyorstöltés (10-80%) | 25 perc | 30 perc | 19 perc |
Ár | RMB 215 900 (28 131 EUR) | RMB 245 900 (32 040 EUR) | RMB 299 900 (39 077 EUR) |
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!