Nagy örömmel nézhetjük az európai elektromos autós ipar egyik új irányvonalát, ami az olcsóbb elektromos autók eljövetelét vetíti előre. Ezek első körben inkább az alsóbb méretszegmensben várhatóak, de vélhetően, ha innen is elkezdenek befolyni a várt pénzek az eladásokból, talán végre a kínálat közepén helyet foglaló kompakt méretosztályú elektromos autók is becsúsznak a kedvezőbb árkategóriába.
Na de ennyire ne szaladjunk előre, maradjunk most az elérhető árú, kisebb elektromos autóknál, mert igény azokra is lenne és a gyártók is elkezdtek ráfordulni erre a vonalra. Ugyanis a drágább elektromos autók iránt visszaesőben van a kereslet. Olcsó elektromos autó tekintetében elég csak többek között a Tesla, a BYD, vagy éppen Renault ilyen irányú törekvéseit szem előtt tartani.
Ennek leginkább a Volkswagen a megszenvedője az öreg kontinensen, hisz a VW is rengeteg pénzt és erőforrást pumpáltak az elektromos autóik fejlesztésébe és gyártásába. Ennek ellenére a németek bevételei csökkennek, és egyre kevesebb az eladott elektromos modell Európában, Kínában pedig még csúnyább a Csoport helyzete.
A VW igazgatótanácsában is egyre inkább ebbe az irányba akarnak fordulni, mert hiába vannak drága modelljeik, ha nem adnak el belőle sokat. Az viszont biztos, hogy egy jó árral megtámogatott elektromos modellt vinnének, mint a cukrot. Talán ennek a folyamatnak lesz az első fecskéje az ID.2all modell.
Várhatóan a Volkswagen 2025-ben dobja piacra az ID2.all sorozatgyártott változatát 25 000 euró alatti induló árral. Mindez egyike annak a tíz új elektromos modellnek, melyeket a VW 2026-ig dobna piacra. Tavaszi bemutatásakor a vállalat még arról beszélt, hogy a típus a MEB Entry platformra épülne meg, ám úgy tűnik, hogy a Volkswagen más lehetőségeket is vizsgál.
A Handelsblatt német lap új cikke szerint a Volkswagen vizsgálja annak lehetőségét, hogy a Renault mérnökeivel közösen fejlesszen ki egy új, kisebb méretű elektromos autót ami 20 000 euró alatt debütálna. Továbbá ez a közös munka akár még a már bejelentett ID2.all munkálatait is érintheti. A belsős értesülésekre hagyatkozó cikk szerint a közösen megálmodott autókból évi 200-250 ezer darabos flotta készülhet. A Renault-val folytatott tárgyalások azonban még nagyon korai szakaszban lehetnek. Az értesülést egyik autógyártó sem kommentálta.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!