A Renault új elektromosautó-részlege, az Ampere egy új városi, tisztán elektromos autót jelentett be a tegnapi napon. A csak „Legandának” nevezett városi elektromos autó várhatóan 2025-ben kerül fogalomba, mindössze 20 000 euró alatti nyitó árral.
A Renault úgy gondolja, hogy a megfizethető elektromos autónak nem feltétlen Kínából kell érkeznie, mikor ezeket a járműveket Európában is össze lehet rakni. Éppen ezért a franciák a Renault Legend újdonságukat az öreg kontinensen, méghozzá a szlovén Novo Mesto-i üzemében fogják gyártani. Ott ahol a jelenlegi Twingó és annak elektromos változata is legördül a gyártósorról.
De ne szaladjunk ennyire előre. A Renault az Ampere napon jelentette be a jövőbeli terveit. Igaz, hogy a francia autógyártó óriás csak néhány részletet árult el a kis elektromos jövevényről és a további tervekről, de már most megtudtuk, hogy a legolcsóbb, 20 000 euró alatti e-autó egy „kompromisszummentes városi jármű” lesz, amelynek fogyasztása 10 kWh/100km. Ezen kívül az Ampere további hét elektromos modellt tervez 2031-ig a piacra dobni, melyekből várhatóan évente egymilliót fognak gyártani.
Továbbá az Ampere arra számít, hogy 2027/2028-ra a Megane E-Tech Electric és a Scenic E-Tech Electric második generációja azonos áron fog debütálni, mint a belsőégésű társai.
Majd a B szegmensben az Ampere 2024-ben mutatja be a tisztán elektromos Renault 5-öt ami 25 000 eurós árcédulával fog büszkélkedni. Továbbá ebben az évben fog megjelenni az elektromos Scenic is, és 2025-ben érkezik meg a Renault 4 és a Legend névre keresztelt elektromos újdonság, ami 20 000 euró alatti árcédulával hagyja el a szlovén gyárat. 2031-ig pedig további két modellel bővítik a franciák az elektromos modellkínálatukat.
A már meglévő két elektromos platformot is átnevezték az Ampere függetlenségének hangsúlyozására. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség CMF-EV (Common Modular Family) platformja mostantól az AmpR Medium nevet kapta meg, míg a CMF-B EV platform az AmpR Small nevet kapta.
A deklarált cél a franciáknál a változó költségek 40 százalékos csökkentése, de várhatóan az akkumulátorköltségeket 50%-kal, míg az elektromos hajtást 25%-kal tudják az évtized közepére csökkenteni. A fókusz tehát egyértelmű: nemcsak szoftveresen definiált elektromos autókról van szó, hanem olyanokról is, amelyek a vásárló számára megfizethető áron, a gyártó számára megfelelő márkával rendelkeznek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!