A Nissan is a belsőégésűekhez csökkentené az e-autói árát

0

A Nissan a hétfőn bejelentett új üzleti tervével jelentősen csökkenteni akarja az elektromos autók gyártási költségeit. Így érné el a Nissan, hogy az évtized végére egy árba hozza az elektromos autóit a belsőégésűekhez.

A Nissan az egyik legismertebb márka az elektromos autók világában, köszönhetően a már 2010 óta létező LEAF-nek. A típus az újkori elektromos autózás egyik meghatározó modellje a mai napig is, ám felette és a gyártásához használt metódusok felett is eljárt az idő. Napjainkban kiemelten fontos lett a költséghatékony gyártás, aminek révén az elektromos modellek árait minél közelebb lehet hozni a belsőégésű motoros autók színvonalához.

A Nissan is lépett az ügyben, hiszen ezen a héten hétfőn a japán márka egy új üzleti tervet indított el, amivel ők is a gyártási költségeket akarják lecsökkenteni. Az új terv jelentős költségcsökkentést irányoz elő a gyártásban és egyben előírja, hogy az általuk gyártandó elektromos modellek árai érjék el a belsőégésű modellek árszintjét.

„Nem folytathatjuk a régi üzletmenetet a múltból a jövőbe tartó úton” – mondta Makota Uchida, a Nissan vezérigazgatója még januárban. Ezt az idén 90 éves márka jubileumi éve kapcsán jelentette ki a vezető, és most már konkrétumok is vannak a terv kapcsán, ami a „The Arc” nevet kapta. Ennek lényege, hogy gyártási költségek tekintetében a Tesla és a jobb kínai gyártók szintjére kell eljutnia a Nissannak.

A két részből álló terv tartalmazza az elektromos járművekre való átállás felgyorsítását, miközben fenntartja a „kiegyensúlyozott villamosított és belsőégésű motoros portfóliót”. A kezdeményezés révén a Nissan 1 milliós éves értékesítést kíván elérni 6% feletti üzemi haszonkulcs mellett a 2026-os pénzügyi év végére. A Nissan szerint ez a projekt nyitja majd meg az utat a terv második részéhez, amely magában foglalja az elektromos járművekre való átállás lehetővé tételét partnerségekkel, differenciált innovációkkal és új bevételi forrásokkal a hosszú távú növekedés érdekében.

A Nissan termékoffenzívája új fejlesztéseket és frissített gyártási metódusokat fog tartalmazni, hogy az elektromos járműveket megfizethetőbbé tegye. Az autógyártó szerint az elektromos autók házon belüli fejlesztésével, a hajtásláncok integrálásával, a következő generációs gyártás, a csoportos beszerzés és az akkumulátor-innovációk felhasználásával a Nissan a következő generációs elektromos járművek költségeit 30 százalékkal tudja majd csökkenteni, a jelenlegi Nissan Ariya-hoz képest. Mindezek révén 2030-ra szerintük reális a cél, hogy kínálatukban ne legyen árkülönbség az egyes hajtásláncok között.

A Nissan a következő három évben 30 új modellt dob piacra, köztük 16 elektromos és 14 belsőégésű modellt. Az autógyártó várakozásai szerint 2026-ra a globális eladások 40 százalékát, 2030-ra pedig a 60 százalékát az elektromos járművek teszik ki.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!