Akár 700 kilométeres hatótávval mutatkozott be az új Peugeot e-3008

0

A Peugeot ma bemutatta az e-3008-at, a márka első elektromos modelljét, amely az új Stellantis STLA Medium platformon kapott helyet.

Az innovatív platform egy teljesen új szintet képvisel, melyet úgy terveztek, hogy az ügyfelek számára legfontosabb szempontoknak megfelelően a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 700 km), a töltési idő (30 perc), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások.

A C-szegmensben versenyző új Peugeot e-3008 a kezdetektől fogva elektromos modellnek készült, és három teljesen elektromos hajtáslánccal lesz elérhető. Elsőkerék-hajtással 157 kW teljesítménnyel és 73 kWh-s akkumulátorral, ami akár 525 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel. Továbbá egy nagy hatótávolságú elsőkerék-hajtású változat 170 kW teljesítménnyel és 98 kWh-s akkumulátorral, ami akár 700 kilométert tud. Valamint egy 240 kW-os összkerékhajtású változat, amely a 73 kWh-s akkumulátorral párosul, mellyel 525 kilométeres hatótávolság érhető el. Ezen adatok a WLTP szerint értendőek, de a végleges homologizáció függvénye. 

Az e-3008 világpremierje alkalmából a Peugeot hangsúlyozza, hogy az akár 98 kWh akkuval szerelt STLA közepes platform „rekordmennyiségű energiát tárol a kerekek között”, és továbbra is lehetővé teszi a kompakt méreteket. Valójában a most bemutatott ferdehátú SUV mindössze 4,54 méter hosszú – 2,73 méteres tengelytávval.

Az új generációs állandó mágneses szinkronmotor nagyobb teljesítményt és hatékonyságot kínál. A kétkerék-meghajtású változatok teljesítménye 157 kW (343 Nm), illetve 170 kW (343 Nm). A kétmotoros négykerék-meghajtású változat 240 kW összteljesítménnyel büszkélkedhet (elöl 157 kW, hátul 83 kW). Az első motor 343 Nm, a hátsó 166 Nm nyomatékkal szolgál. Az elektromos motort a STELLANTIS-NIDEC közös vállalat gyártja a franciaországi Trémeryben.

Az új e-3008 gyárilag háromfázisú, 11 kW-os fedélzeti töltővel érkezik, az egyenáramú töltési teljesítménye pedig állítólag 160 kW. A gyártó szerint a SUV egymotoros változata 30 perc (Standard Range) vagy „30 percnél kevesebb” (Long Range) idő alatt tölthető fel 20-80 százalékra. Továbbá az újdonság V1G- és V2L-képes, így külső elektromos eszközöket (3 kW és 16 amper) is lehet vele tölteni.

Az NMC (nikkel, mangán és kobalt) összetételű, 400 V-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, és a jármű meghajtásáért felelős elektromos motort látja el energiával. A többi elektromos fogyasztó (fényszórók, infotainment rendszer stb.) áramellátásáról egy 12 V-os akkumulátor gondoskodik, melyet egy inverteren keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor táplál.

Az új E-3008 fastback SUV designjával azonnal felhívja magára a figyelmet. Egyszerre dinamikus és áramvonalas (Cx = 0,28) sziluettjével az elegancia, a hatékonyság és a kiváló helykínálat megtestesítője. A nagymacskás jelleg részben a jármű kiegyensúlyozott arányaiból is következik. A 4,54 m hosszú, 1,89 m széles és 1,64 m magas autó a tisztán elektromos C kategóriás SUV-k egyik legkompaktabb képviselője, miközben komoly helykínálattal és csomagtartó-kapacitással rendelkezik. Az új E-3008 orr-része kinézetre teljesen újszerű. Megmaradt a márkára jellemző emblematikus 3 fénykarom, a fényszórók és a hűtőrács kialakítása azonban gyökeresen új.

Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® látványos 21”-os lebegő panoráma-képernyője mellett (lásd lentebb), az utastér kimondottan vonzó, high-tech jellegét erősíti a nyolcféle színre beállítható LED-es hangulatvilágítás is.

A PEUGEOT tervezőcsapata úgy döntött, hogy az i-Cockpit® három fő komponenséből kettőt összevon. A magasra helyezett műszeregység és a nagy központi érintőképernyő így beépült a műszerfal bal szélétől a középkonzolig húzódó, 21” hajlított HD panoráma-képernyőbe. 

A panoráma-képernyő valósággal lebeg a műszerfal fölött. A LED-es hangulatvilágítás fényforrása közvetlenül a kijelző alatt található, ami szintén a lebegő hatást erősíti.

A műszerfal közepén helyezkednek el az i-Toggle kapcsolók. Ezek teljességgel testre szabható érintésérzékeny gombok, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz: kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.

Az új E-3008 első ülései AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkeznek, amit egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítél oda. A GT változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igénybe vehető.

Az új E-3008 utasterében 17 különböző tárolóhely került kialakításra, melyek űrtartalma összesen kb. 34 liter. Ide tartozik többek között a középkonzolon könnyen elérhető vezeték nélküli indukciós telefontöltő, a középső könyöklő alatti hűtött tárolórekesz, a tetőkonzolban található szemüvegtároló, a pohártartók és a kesztyűtartó is.

A kalaptartó alatt mért 520 literes hasznos térfogatával az új E-3008 csomagtartója ugyanolyan tágas, mint elődjéé. Az új STLA Medium platform a választott motortól függetlenül azonos méretű csomagtartót biztosít.

Az E-3008 két felszereltségi szinten kapható: Allure és GT. Az E-3008 Allure változatok egyszínű fényezéssel és dombornyomott motívumokkal ellátott bőr/szövetkárpitozással kerülnek forgalomba. Főbb szériafelszerelések: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, hátsó HD kamera, hátsó parkolószenzorok, LED-es lámpák és fényszórók, 19” könnyűfém keréktárcsák, két darab 10” digitális kijelzővel felszerelt PEUGEOT i-Cockpit®, PEUGEOT i-Connect® infotainment rendszer stb.

Az E-3008 GT változatok kétszínű fényezéssel (fekete tető) és Alcantara kárpitokkal rendelkeznek. Főbb szériafelszerelések az Allure szinten kínáltakon felül: 20” könnyűfém keréktárcsák, Pixel LED-es Pixel fényszórók, első parkolószenzorok, motoros működtetésű csomagtérajtó, fűthető első ülések és kormány, indukciós telefontöltő, személyre szabható hangulatvilágítás, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® 21” hajlított képernyővel, személyre szabható i-Toggle kapcsolók, PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer stb.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!