Újabb belsőégésű modelljeinek int búcsút a Ford

0

Úgy tűnik, hogy a 47 évet és 8 generációt megért Ford Fiesta nyugdíjazása csak a kezdet volt a Ford életében. Ugyanis ha lehet hinni a sajtóban megjelent híreknek, akkor hamarosan további típusoktól vesz hamarosan búcsút a márka, hogy azok gyártói kapacitását adatja a tisztán elektromos hajtásnak.

A jelenlegi igazgató Jim Farley hozzáállása az elektromos meghajtásra való átállás kapcsán igen dicséretes, meglátása szerint aki időben lép ebben a témában, az sikerrel vetheti meg a lábát a közeljövő autóiparának élvonalában. Farley pedig pontosan ott szeretné látni a Fordot, amiért áldozatot vállalni is hajlandó.

Az Automotive News szerint ennek konkrét jelei is lesznek a közeljövőben, már ami a Ford kínálatát illeti. Ez konkrétan 3 belsőégésű motorral szerelt modell nyugdíjazását jelentheti, méghozzá nem akármilyen nevek ezek: Ford Escape, Ford Edge és Ford Transit Connect.

Ezzel a lépéssel az amerikai autógyártó már a következő generációs elektromos járművek felé tekint. Bár a Ford akadályokba ütközött az elektromos járművek bevezetése körül, az autógyártó fel akarja gyorsítani második generációs modelljei fejlesztését. Ezek a járművek egyrészt a Volkswagen MEB padlólemezére épülnek majd meg, amire akár a Fiesta újra megépülhet.

Azonban Jim Farley februárban megerősítette, hogy az autógyár saját maga is fejleszt házon belül egy platformot elektromos modelljei számára. Ez utóbbi inkább az Amerikában népszerű pickup modelleknek adna alapot, szem elé helyezve a 3T (Trust The Truck) alapelvet. Ezek az elektromos pickupok teljes mértékben képesek lesznek vontatásra, kiváló teljesítmény leadására, elhozva a legújabb innovációkat. Aki szereti a modern dolgokat, annak Farley szerint jó dolga lesz, hiszen egy ilyen új elektromos Ford pickup „olyan lesz, mint a Millenium Falcon – egy hátsó platóval”.

Törekvés tehát van arra, hogy erőforrások legyenek átcsoportosítva az elektromos meghajtású modellek gyártására, ami talán segített abban is, hogy az elektromos F-150 gyártása újra elindulhasson. Hathetes szünet után augusztus elején újraindította a Ford az első, tisztán elektromos pickupjának, az F-150 Lightning gyártását a michigani Rouge Electric Vehicle Centerben. Az amerikai autógyártó a szünetben jelentősen átszerelte és kibővítette az üzemet, hogy növelni tudja az elektromos pickup gyártási kapacitását. Ami viszont egyelőre nem igazán érthető lépés, az a MEB-alapú Ford Explorer gyártásba küldésének elhalasztása majdnem egy évvel.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!