Kiderült, hogy miért kell majdnem egy évet várni a Ford elektromos autójára

0

Viszonylag friss az az információ, hogy a tisztán elektromos Ford Explorer késni fog. Most azonban megérkezett az a magyarázat, hogy miért fog majdnem egy egész évet csúszni a típus gyártásának beindítása.

Az ok viszonylag egyszerű: a Ford másfajta akkucellákat akar az Explorerbe pakolni, mint ami alapesetben elérhető a MEB padlólemezben. Az új akkumulátornak köszönhetően pedig az Explorer megfelelő lesz az ECE szabványnak.

Mint ismert, az elektromos Explorer a Volkswagen tisztán elektromos autóknak tervezett MEB padlólemezére épül fel, amire azóta olyan kiváló autók alapozhatnak, mint az ID.3, az ID.4, vagy éppen az Audi Q4 e-tron. Ez a licenc magában foglalja a padlólemezt, a hajtásláncot és természetesen a hozzá járó akkucellákat is, ám úgy tűnik, hogy a Ford szeretné egy kicsit jobban jövőállóvá tenni a típust. Ennek érdekében az Explorer egy másik akkumulátorral érkezik, amely megfelel az „elektromos járművek közelgő európai szabványának, az ENSZ 100.3/ECE-R 100.3 előírásának” – mondta Ralph Caba, a Ford szóvivője a 24RHEIN-nek.

Az nem világos a témában megjelent cikkekből, hogy miért gondolja a Ford, hogy a jelenleg elérhető cellákkal ez a megfelelés nem valósul meg, hiszen akkor a Volkswagen sem gyárthatna ezekkel a cellákkal többé elektromos autót, ami nem igazán tűnik valós opciónak. A német TÜV Süd szerint szeptember 1-jétől csak az úgynevezett „Hármasszintű Revízió” után kerülhetnének cellák az elektromos autókba, aminek nyilvánvalóan a VW is meg fog felelni.

De mi állhat akkor a döntés hátterében? A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) azt feltételezi, hogy egy másik, saját választású akkumulátor használata (ezt a döntést nyilvánvalóan a cég detroiti központja hozta meg) stratégiai döntés lehet a Ford jövőbeli elektromos autóinak generációit illetően.

Ha az a cél, hogy minél több azonos alkatrész legyen a gyártás egyszerűsítése érdekében, akkor célszerű az akkumulátorokat szabványosítani. Továbbra is kérdéses még az is, hogy a Ford csak a cellákat akarja a saját igényei szerint módosítani, vagy más változásokat is eszközöl majd a hajtásláncban, vagy más komponensben?

Kérdés, hogy megéri-e ennyit variálni? Összesen 1,2 millió járműhöz szükséges padlólemez szállításáról állapodtak meg a felek (két EV-modell között elosztva). Ha a Ford kevesebb olyan alkatrészt fogad el, amelyek gyártását a VW már ütemezte, szerződéses kötbér válhat esedékessé.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!