Máris késést jelentett be a Ford a legújabb elektromos autójánál

0

Az elektromos Ford Explorer igazán nagyot szólt mikor bejelentették, hiszen a márkanév jól bejáratott, az alá kerülő technika pedig már bizonyított.

Az Explorer a Volkswagen tisztán elektromos autóknak tervezett MEB padlólemezére épül fel, amire azóta olyan kiváló autók alapozhatnak, mint az ID.3, az ID.4, vagy éppen az Audi Q4 e-tron. Azonban a Ford Explorer gyártásának indítása késni fog, méghozzá majdnem egy teljes évet.

Érthető, ha sokan eddig tűkön ülve várták, hogy a pénzüket a Fordnak adhassák egy elektromos Explorerért, hiszen a tervek szerint az Európában készülő (Cologne) típus lett volna az első, ami a teljesen felújított és karbon-mentes működésre beállított cologne-i gyárban készült volna, rögtön annak átadása után. Ám úgy tűnik, az Explorer itteni gyártásának beindítása csúszni fog, méghozzá rögtön egy egész évet. Hivatalos megerősítés ugyan nem érkezett, de egy helyi újság (Kölnische Rundschau) már megszellőztette azt az információt, amit állítólag a Ford levélben kommunikált ki az üzem dolgozói felé.

Az eredeti terv tehát dugába dőlt (2023 nyári gyártásindítás, 2024 év eleji kiszállításokkal) és az információk szerint a Ford csütörtökön tájékoztatta a kölni dolgozókat a késésről, minek okaként egy új biztonsági eljárás bevezetését jelölte meg, amit az elektromos hajtásláncú járművekre vonatkozó új globális biztonsági szabályaként határozott meg. Bár a cikk nem fejti ki ezeket az új biztonsági szabályokat, felfedte a Ford azon tervét, hogy az új szabványnak megfelelő járműveket világszerte fogja forgalmazni. Kíváncsian várjuk, mi, vagy mik ezek az új biztonsági szabályok.

A Ford 2 milliárd dolláros befektetéssel alakította át a kölni Niehlben található történelmi üzemét – amelyet 1930-ban alapítottak –, amely a szakképzett német munkaerő és az európai autógyártás jövője iránti komoly bizalmat jelenti.

Több mint 90 éve a Ford több mint 18 millió autót előállító kölni gyára a Ford egyik leghatékonyabb gyára világszerte, mely több millió európai ember számára biztosította a mobilitás szabadságát generációkon át. A Kölni EV Center megnyitása a legújabb fejezet a Ford kölni gyárának hosszú történetében, amely 1931 óta az európai autóipar fellegvára. Az itt készült ikonikus járművek között olyan modellek szerepelnek, mint a Ford Model A, a Taunus, Capri, Granada és Fiesta.

A rendkívül hatékonynak tervezett 125 hektáros telephely vadonatúj gyártósorral, akkumulátor-összeszerelő üzemmel, valamint a legkorszerűbb szerszámokkal és automatizálással van felszerelve, ami éves szinten 250 000+ elektromos jármű gyártási kapacitását teszi lehetővé.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!