Az elektromos autók egyik fontos piacát célozza meg a Hyundai

0

Indai ma még egy méltatlanul mellőzött piac az elektromos autók terjedése szempontjából, pedig területe és népessége alapján van benne potenciál. Az viszont biztos, hogy akik itt az elsők között jelennek meg, elég erős vásárlói bázist építhetnek ki. Úgy tűnik, a Hyundai is így látja a helyzetet, hiszen a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Euisun Chung Indiába látogatott, hogy felmérje a vállalat stratégiáját az országban.

India tavaly csak az Egyesült Államok és Kína mögött maradt el az autóeladások tekintetében, 4,76 millió új járművel. Csak a személygépkocsi-piac az előrejelzések szerint az évtized végére eléri az 5 millió darabot. Az ország azonban erőteljesen törekszik az elektromos járművek felé. Az indiai kormány célja, hogy 2030-ra az összes járműeladás 30%-a elektromos legyen, ami több mint 1,5 millió elektromos járművet jelenthet. Potenciál tehát van az országban.

Chung hangsúlyozta, hogy ha a Hyundai az elsők között akar lenni, akkor sürgősen lépnie kell a vásárlók elvárásait meghaladó elektromos járművekkel. Miután a Hyundai Motor Group a régió második számú autógyártójává nőtte ki magát, a növekvő piac kielégítése érdekében az elektromos autók sorozatgyártását tervezi indiai üzemekben.

Eközben a Kia szintén „erőteljesen megcélozza” az indiai elektromos járművek területét, először 2025-től a piacra optimalizált kis méretű elektromos autókat gyárt majd. Ezt követően a Kia különféle elektromos autómodelleket vezet be, miközben az elektromos járművek infrastruktúráját is fejleszti a régióban.

A Hyundai Csoport nyáron már arról beszélt, hogy komoly összegeket fektet be hamarosan az elektromos modellek fejlesztése és gyártása terén, amiből úgy látszik, az indiai régió is részesül. Erről a június 20-án tartott ‘2023 CEO Investor Day’ alkalmából beszélt a vállalatcsoport szinte összes vezetője, az általuk felkonferált és bemutatott jövőképnek pedig nevet is adtak: Hyundai Motor Way stratégia.

Az elektromos járművek és akkumulátorok fejlesztésére fordított új pénzeszközökkel a Hyundai 2030-ra 2 millióra emeli éves elektromos járművek értékesítési célját és 10% feletti haszonkulcsot céloz meg. A Hyundai Motor Way stratégia lényege, hogy a Csoport jelentős összeget csoportosít a fejlesztési pénzekből az elektromos meghajtás üzletágába.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!