A Renault még 2021 év elején jelentette be, hogy a méltán híres Renault 5-ből napvilágot lát egy tisztán elektromos verzió. Úgy tűnik, hogy a franciák mindent megtesznek annak érdekében, hogy mielőbb bemutassák sorozatgyártásra érett verzióját az 5-ös Renaultnak.
A legfrissebb sajtónyilatkozat szerint a francia autógyártó már nekiállt a Párizs melletti „Technocentrében” az elektromos kisautó első prototípusainak gyártásának, amelyek a jövőben az észak-franciaországi Douai telephelyen gördülnek le a gyártósorról.
A franciák elsődleges célja az előírásoknak való megfelelés előzetes ellenőrzése és a lehető legmagasabb szintű minőség biztosítása a jövőbeni gyártási folyamat során.
A Renault Technocentre prototípusgyártó épületébe csak a Renault által felhatalmazott személyek léphetnek be. A 25 évvel ezelőtt alapított prototípusközpont ritkaságnak számít, ugyanis a Renault szerint azon kevés autógyártók közé tartozik, amelyeknek van egy olyan létesítményük, amelyben az összeszerelést tudják szimulálni.
Amennyiben a folyamatokat, a szerszámokat és az alkatrészeket előre finomhangolják, a gyári csapat a gyártás beindítására koncentrálhat. Ebben támogatják őket a prototípusközpont szakértői, akik a gyári személyzet képzését is elvégzik.
Tavaly szeptember közepén már sikerült lencsevégre kapni a Renault 5 hajtásláncának tesztelését egy Clio karosszériája alatt. Ezért a következő lépés a Vehicle Check prototípusok lesznek, amelyek az összvérekkel ellentétben már a szériaváltozat dizájnjával jelenhetnek meg az utakon természetesen teljesen álcázott formában.
A Renault bevallása szerint több mint 60 Renault 5 fogja elhagyni a prototípusgyárat. A járművek némelyikét nagy távolságokon, extrém körülmények között – extrém hidegben és hőségben, hegyvidéki terepen stb. – fogják tesztelni.
Hogy a CMF-BEV platformra épülő tisztán elektromos Renault 5 modell mikor kerül piacra, azt a Renault egyelőre nem árulta el. Március végén azonban azt írta a gyártó, hogy a leleplezésre csak 2024-ben kerülhet sor.