A kínai CATL alaposan megdolgozott azért, hogy eljusson arra a szintre, ahová napjainkban jutott el. Az elektromos meghajtás terjedése és az LFP cellák nagybani gyártójaként mára a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata. Mint minden nagy akkugyártó, a CATL sem elsősorban csak a gyártásból él, hanem fejlesztéssel is foglalkozik.
Ezek a kutatás és fejlesztési folyamatok pedig folyamatosan hozzák a kemény munka gyümölcseit a CATL-nél. Ennek egyik tipikus példája a Qilin (Kirin) akkumulátorcella, amit tavaly nyár óta ismerhetünk. A nagy ígéret akkor az volt, hogy az LFP és NCM kémiákkal is elérhető cellák igen komoly energiasűrűségi mutatókkal rendelkeznek. Még a Tesla 4680-as celláinál is jobb értékeket mutathatnak. A sajtóanyag szerint az akkucellák 72 százalék feletti arányban tudják kitölteni a számukra kijelölt helyet az autó aljában, energiasűrűségük értéke 255 Wh/kg.
Ha a 255 Wh/kg már ilyen jónak számít, gondoljunk bele mit mutatna egy cella, ami ennek a dupláját, vagyis 500 Wh/kg-os értéket tudna prezentálni? 2020-ban Elon Musk akkor azt mondta, hogy ez az a határ, aminél például elgondolkodhatunk az elektromos meghajtású repülőgépeken is. Akkor azt mondta, szerinte 3, vagy 4 éven belül már meg is érkezhetünk ide.
Úgy tűnik, erre is jól ráérzett Musk, ugyanis a CATL egy igen komoly akkucellát mutatott be a Sanghaj Auto Show-n. Konkrétan az 500 Wh/kg-os határon dolgozó egységet. Erről hivatalos sajtóanyag is készült.
A CATL szerint ennek az élvonalbeli technológiának a bevezetése áttöri azokat a korlátokat, amelyek régóta korlátozták az akkumulátorszektor fejlődését és új forgatókönyvet nyitnak a villamosítás terén, amely a magas szintű biztonságra és könnyű súlyra összpontosít. A CATL jelenleg is együttműködik partnereivel az elektromos utasszállító repülőgépek fejlesztésében, valamint a vonatkozó új szabványok kidolgozásában. Ezeken felül pedig folyamatosak a tesztelések, melyek összhangban vannak a jelenleg is elvárt szintű biztonsági és minőségi követelményeknek.
A legjobb az egészben pedig az, hogy ezt nem a szokásos „majd 2 év múlva” köntösbe csomagolta a CATL. A sajtóanyag szerint még ebben az évben érkezhetnek ennek a cellának az autóiparra szabott változatai. Az itt szerzett tapasztalatok pedig közvetlenül a repülőgépipari-szintű cellák gyártását fogják támogatni.