Az olasz Alfa Romeo eddig nem igazán tudott előállni tisztán elektromos meghajtású modellel, ám szóbeszédek és értesülések folyamatosan vannak ezügyben. Ami közös bennük, hogy eddig még egyetlen ilyen infó sem valósult meg, de a legújabbnak már igen erős alapjai vannak, így joggal bizakodhatnak a márka kedvelői a sikerben.
Épp egy éve, tavaly áprilisban volt szó arról, hogy az első, tisztán elektromos Alfa Romeo nem más lesz, mint a Mito újraélesztett változata. Az alapot az elektromos Fiat 500 adta volna a háromajtós modell esetében, míg az ötajtós változat az e-CMP padlólemezre épülne.
Az elmúlt egy évben többet nem került elő az elektromos Mito ügye és ha elolvassuk az angol Autocar magazin legújabb cikkét a témában, akkor talán nem is fogunk vele többet találkozni. A lap szerint ugyanis nincs itt szó elektromos Mitoról, bár az általuk megtippelt első BEV-Alfa átveszi majd a legkisebb Alfa Romeo szerepét.
Az új típus neve Brennero lehet, a technikai alapot pedig a már bemutatott Jeep Avanger adná. A Brennero feltehetően az e-CMP padlólemezt és a kapcsolódó elektromos hajtás jelenlegi generációját kapja meg. Vagyis a korábbi Vitesco 100 kW-os villanymotorja helyett a Stellantis és a Niedc vegyesvállalatának 115 kW-os házon belüli új fejlesztését fogják használni.
Az akkupakk tekintetében is a legújabb tételek jöhetnek, vagyis továbbfejlesztett cellakémia, valamint megnövelt kapacitás, ami itt 50-ről 54 kWh-ra nőtt értéket jelent. Tekintve a közös alapokat, a Brennero WLTP szerint akár 392 kilométeres hatótávolságot is adhat majd egyetlen töltéssel a leendő vásárlóknak.
Ezen kívül mást nem tudni az első elektromos Alfáról és csak remélni tudjuk, hogy meg is valósul. Az még benne van a pakliban, hogy az újdonságot árusíthatják majd belsőégésű motoros, illetve mild hibrid meghajtással is, hiszen az e-CMP padlólemez képes fogadni ezt a technológiát is.
Az angolok ezen felül egy másik lehetőséget is megvillantottak, mégpedig a jelenleg is kapható Stelvio esetében. Szerintük itt is elképzelhető villamosítás, 2026-ban. A BEV-verzió a Stellantis nagyobb, STLA Large padlólemezére épülhet majd meg.