A Geely tulajdonában lévő elektromos autómárka még csak két éves, de már három elektromos modellje van a piacon.
A kínai ZEEKR számára valahogy mindig is a nagy ambíciók voltak a célkitűzései. A kezdet is erős volt a Geely tulajdonában álló márkának és hamarosan az igazi nagyágyúk mellé akarnak bekerülni. Ezt pedig azon keresztül tervezi a ZEEKR véghez vinni, hogy a mostani termelési számokat alaposan fel akarja tornászni.
A 2021 elején bemutatkozott márka a luxus-kategóriás vonalat hivatott képviselni az anyavállalat Geely Csoporton belül. Aki nem ismerné a Geely nevét, annak érdemes tudni, hogy öt csoport tartozik a Geely alá: a Geely Auto Group, ami magába foglalja a Geely Auto, Lynk & Co, Proton és Lotus márkákat. Második csoportjuk a Volvo Car Group, ahova a Volvo Cars és a Polestar tartozik, a harmadik a Geely New Energy Commercial Vehicle Group névre hallgat, ahol pedig olyan márkák találhatóak meg, mint a London Electric Vehicle Company és a Farizon.
A ZEEKR márkát a Geely egyenesen a Tesla ellen állítaná hadrendbe. Első modelljük a ZEEKR 001 nevet kapta és a Geely saját fejlesztésű, tisztán elektromos autókhoz tartozó padlólemezére épül, ami a SEA (Sustainable Experience Architecture). Kevesebb, mint 1 év alatt közel 20.000 darab 001 előrendelés érkezett a típusra és a 2021 októberében indult gyártás után nem sokkal 2000 darabot már ki is szállítottak. Míg 2022 első felében már közel 20.000 darabnál jártak. A termelési számok tehát szépen emelkednek, ráadásul már nem csak a 001 van jelen a portfólióban, hanem már bemutatkozott a Zeekr 009 SUV, valamint a még csak erősen álcázva megismert 003 ami az X nevet kapja. Ez utóbbi akár Európában is megjelenhet.
Ezért sem meglepő, ha egyre több európai autós médium beszél a márkáról. Legutóbb az Autocar magazin feszegette kicsit a gyártás körül lebegő témát. Cikkükben egy illetékestől származó információt taglalnak, aminek értelmében a ZEEKR évi 650 000 darab elektromos autót tervez legyártani, 2025-től. Ráadásul a 2023-as évre már ki is lett tűzve a 140 ezres darabszámot, ami közel duplája a tavalyi év eredményének. Ahogyan sok minden más, a gyártás felfuttatásának első számú eszköze a pénz, amiből a ZEEKR-nek van elég, hiszen a Geely Csoport tagja.