A NIO nem titkolt célja, hogy referenciamárkává váljon az európai elektromos autók között. Erre pedig minden esélye megvan, hisz az akkucserével legyőzheti a nagy múltú német autógyártókat.
A NIO komolyan gondolja, hogy rárúgja az ajtót Európára. A vállalat elnöke és társalapítója, Csin Lihong árulta el, hogy a NIO mindent megtesz annak érdekében, hogy vezető márkává váljon Európában. Egyik fő lépése a kínai elektromos autómárkának, hogy megálljt parancsoljon a BMW-nek, Mercedesnek vagy éppen a Volkswagennek.
„A termékek és szolgáltatások terén messze a versenytársaink előtt járunk, és ha már egyszer előnyben vagyunk, akkor csak a megfelelő ütemben kell haladnunk, hogy megőrizzük azt.” – Kommentálta Lihong a Reutersnek egy Németországból adott telefonos interjújában.

A hofeji székhelyű elektromos autógyártó Kínában már bizonyított, ugyanis ott több mint 1000 aktív akkumulátorcsere-állomást telepített. Az öreg kontinensen Norvégiában nyitotta meg az első helyszíneket, melyek olyannyira ígéretesnek bizonyultak, hogy rövidebb időbe telt az akkumulátorcsere, mint egy benzines autó megtankolása. Az akkucsere pedig egy igazán vevőcsalogató szolgáltatás amiben a NIO előrébb jár, mint bármelyik elektromos autógyártó.
Most, hogy más piacokon is debütálni fog (az év végéig), a szándék az, hogy itt is sűrű akkumulátorcsere-infrastruktúrát hozzanak létre. Konkrétan a márka 2025-ig ezer állomást szeretne telepíteni Kínán kívül (azaz főként Európában). A cél elérése érdekében a NIO a múlt héten kezdte meg akkumulátor-csereállomások összeszerelését Magyarországon. „Kínából nagyon drága a szállítás a nagy méret miatt.” – mondta a NIO első embere.
Az akkumulátorcserére támaszkodva a NIO képes függetleníteni az elektromos autó költségét az akkumulátor költségétől. Ezzel a lépéssel pedig jelentősen csökkentheti a listaárakat és előfizetéses alapon hozzáférést biztosíthat az akkumulátorcsere-állomásokhoz.