BYD és CATL akkuk kerülnek a Xiaomi első e-autóiba

0

2021 márciusa óta érkeznek a hírek, hogy a kínai elektronikai gigász, a Xiaomi is belevág az elektromos autók tervezésébe és gyártásába. A cél érdekében még abban az évben megalapították az autós divíziójukat Xiaomi Automobile Co. Ltd néven és közel 10 milliárd dollárt fog ide irányítani a vállalat.

Idén aztán újabb hírek érkeztek a téma iránt érdeklődőknek, többek között az éves tervezett darabszámokról, vagy éppen arról, hogy jelenleg 4 tervezett modell lesz a kínálatban. A legutolsó hír július közepén érkezett, mely szerint 2024-ben mutatja be a vállalat az első autóját, amihez a prototípus idén nyáron elkészülhet.

Ezúttal pedig kínai források a használandó akkucellákról elmélkednek egy keveset. A cnevpost szerint a BYD és a CATL cellái érkeznek majd meg a Xiaomi elektromos autóiba. A cikk szerint a Xiaomi két változatot tervez használni, így tehát más-más cellát kapnának a 400 és 800 voltos feszültséggel üzemelő első Xiaomi elektromos modellek. Az tervek alapján annyit tudni, hogy a 400 V-os változat a BYD Blade akkumulátorait használja LFP cellákkal, míg a 800 V-os modell a CATL legújabb Qilin akkumulátorát kapja NCM cellákkal.

Egyelőre nem világos, hogy a megfelelő szállítási szerződéseket aláírták-e a vállalatok. A cikkben nem szerepel a lehetséges szállítási mennyiség vagy időszak sem. Már csak azért sem lehetséges komolyabb kalkulációkat indítani, hiszen még a Xiaomi autókról sem tudni semmilyen technikai paramétert. Köztük a legfontosabbat sem, a tervezett akkupakkok kapacitását.

Azt azonban el kell ismerni, hogy a vállalat okosan építi fel a kínálatát. A kétirányú stratégia lehetővé tenné a Xiaomi számára, hogy minél szélesebb piacot szólítson meg a modellekkel. A BYD Blade akkumulátora viszonylag olcsónak tekinthető, de az LFP akkumulátorok nagy energiasűrűsége miatt még mindig megfelelő hatótávolságot tesz lehetővé. A CATL Qilin akkumulátora pedig a cella-to-pack technológia harmadik generációja, amely szintén nagy energiasűrűséget tesz lehetővé. Ez a technológia vélhetően a drágább, felső-kategóriás modellek sajátja lenne.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!