2024-ben érkezik a tisztán elektromos Mercedes C-osztály

0

Az MMA platformra érkezhet meg 2024-ben a tisztán elektromos Mercedes-Benz C-osztály, ami az EQXX tanulmányautó számos technikai újítását kapja meg.

A Mercedes-Benz nem ül a babérjain és a tisztán elektromos EQ-kínálata egyre több szegmensbe tör be. Azonban a Tesla Model 3, BMW i4 és talán a Polestar 2 ellenfeleként egyelőre nem mutattak be semmit a stuttgartiak. Mindez viszont megváltozhat 2024-től, ugyanis ekkor érkezik meg a C-osztály elektromos hajtással ami nagy valószínűséggel az EQC nevet kapja meg.

A Mercedes-Benz azon kötelezettségvállalása, hogy 2025-ig minden modellből kínál tisztán elektromos hajtást, a legambiciózusabb villamosítási ígéretek egyike. Mindez egybeesik azon elkötelezettséggel, hogy 2024-ra egy egyedi EV-architektúrát fejleszt ki és ebben az évben kerül bemutatásra a Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) platform. Az MMA platformot a kis- és közepes méretű elektromos autókhoz tervezi a csillagos márka. Ola Kallenius, a cég vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy belsőégésű motoros autókkal is kompatibilis lesz az MMA, de „elsősorban elektromos autókra” fejlesztik a platformot.

A nemrég bemutatott Mercedes EQE-nél jelenleg nincs kisebb tisztán elektromos szedánja a Mercinek. Egyedüli elektromosított alternatíva a plug-in hibrid C-osztály a maga 109 kilométeres tisztán elektromos hatótávjával. Az Autocar legutóbbi értesülése szerint a Mercedes mindenképp egy rendes elektromos autót akar felmutatni abban a kategóriában, ahol más rivális gyártók már ott vannak egy ideje.

Markus Schäfer nemrég arról beszélt, hogy az 1000 kilométer hatótávú Vision EQXX prototípusuk nagyon hasonló lesz “egy 2024-ben érkező sorozatgyártású autójukhoz.” A Vision EQXX bemutatásakor a Mercedes főnökei nyíltan állították, hogy az EQXX soha nem fog sorozatgyártásba kerülni, de a benne lévő technológia több szériamodelljeikben is elérhető lesz.

Annyi már most biztos, hogy az elektromos C-osztály biztosan kap néhány elemet az EQXX-től, de magasabbnak és szélesebbnek kell lennie a koncepció autótól. Az MMA platformra épülő autók hajtáslánca újfajta, hatékonyabb villanymotorokból és nagyobb sűrűségű akkumulátorokból fog állni. Továbbá a súlycsökkentést célzó intézkedések és az újragondolt aerodinamikus karosszéria a szegmens egyik legnagyobb hatótávját eredményezheti 2024-ben.