2035-től betiltják az új belsőégésű és hibrid autók értékesítését

0

Az utóbbi hónapokban egyre jobban megszaporodtak azon autógyártók akik bejelentették, hogy mielőbb megválnak a belsőégésű motorral hajtott autók gyártásától és értékesítésétől. Elég ha csak az Alfa Romeo-ra gondolunk, vagy a Fiatra akik 2027-re vállalták a nagy átállást. Azonban az Opel 2028-ra míg a nagyobbnak számító Ford, Renault és Volvo 2030-ra tűzte ki maga elé ezt az átállás célját.

Nem hiába ezek a célkitűzések, ugyanis tavaly júliusban az Európai Bizottság olyan törvényjavaslattal állt elő, hogy tiltsák be az új belsőégésű és hibrid autók értékesítését. Most azonban az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta a “Fit for 55” klímacsomag részeként 2035-től tiltsák be a belsőégésű motorral szerelt új autók értékesítését.

Továbbá a bizottság azt is megszavazta, hogy a gyártóknak a 2021-es évhez képest 2025-re 20, 2030-ra 55 míg 2035-re 100 százalékra kell csökkenteniük az átlagos szén-dioxid kibocsátásukat. A szavazás eredményét az EP plenáris ülésén fogják ratifikálni, itt a Bizottságban részt vevő EP-képviselők döntéseit már nem módosítják. Majd ezt követően kezdenének tárgyalásokat az EU kormányaival a végleges törvényről a képviselők.

Amennyiben a törvényt elfogadják, úgy az autógyártók már nem értékesíthetnek új belsőégésű vagy hibrid hajtással szerelt autókat. Mindez egy rendkívül gyors átmenet az autóipar számára és jelentős autóipari vezető gondolja úgy, hogy ez a változás túl gyors. Amellett, hogy nem ellenzi az elektromos autók megjelenését.

Elég ha csak Luca di Meo, a Renault első emberének szavaira gondolunk vissza. Luca szerint egyelőre nem lehet leállítani a belsőégésű motorok fejlesztését, ugyanis árthat a környezetnek a túl korai átállás az elektromos autókra. Carlos Tavares, a Stellantis főnöke pedig úgy véli, hogy ez az átállás a kevésbé tehetős háztartásokat fogja elsőként büntetni. Ugyanis az autók egyre drágábbak lesznek.