Renault: nem lehet leállítani a belsőégésű motorok fejlesztését

0

Luca di Meo, a Renault első embere szerint egyelőre nem lehet leállítani a belsőégésű motorok fejlesztését, ugyanis árthat a környezetnek a túl korai átállás az elektromos autókra.

Nem új keletű hír, hogy az Európai Bizottság be akarja tiltani a belsőégésű motorokkal szerelt autók értékesítését 2035-ig. Azonban számos iparági szakértő szerint ez az időpont meglehetősen korai. A Renault főnöke, Luca di Meo szerint ez a lépés rendkívül negatív hatással lehet a környezetre és a vásárlói társadalomra is egyaránt.

A napokban rendezett “Future of the Car” csúcstalálkozón Luca di Meo véleménye szerint a túl gyors átállás a teljesen elektromos mobilitásra nem jelent első számú megoldást a bolygó problémáira. “Először tisztázni szeretném, hogy a Renault rendkívül elkötelezett az elektromos autók mellett. Korán kezdtük és továbbra is hiszünk abban, hogy a tisztán elektromos és a hidrogén is jó megoldás lehet bizonyos alkalmazásokban. Azonban ha megnézzük az adatokat, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy a belsőégésű motoros eladások egyelőre nem érték el a csúcspontjukat. Vannak kihívások, társadalmi, pénzügyi és ökológiai szempontból melyeket figyelembe kell venni.”

Továbbá Luca di Meo a csúcstalálkozón rámutatott, hogy az EV-k és a fosszilis meghajtású autók közötti árparitás 2025 körül várható, de ez a “nyersanyag-infláció” miatt megváltozhat.

A francia vezető nem az első iparági vezető aki hangot ad annak, hogy a túl korai átállás valójában árthat a környezetnek és a társadalomnak. Herbert Diess, a Volkswagen első embere is hangot adott ennek az elképzelésnek és szerinte is túl korai teljesen átállni az elektromos meghajtásra. Diess szerint a vásárlói igény megvan, de az elektromos autógyártás és az üzemeltetést támogató infrastruktúra egyelőre nem áll erre készen.

A BMW Group vezérigazgatója szerint sem jó ötlet a belsőégésű motorok ilyen gyors betiltásának. Tavalyi nyilatkozata alapján a belsőégésű motorok értékesítésének túl korai leállítása nagyban ártana a BMW-nek és már autógyártóknak és szerinte mindez “nem segítene sem az éghajlaton, sem másnak.”