Milliárdokért rendel elektromos hajtást a Hyundai a Vitesco-tól

0

A Continental szárnyai alatt működő Vitesco és a Hyundai munkaviszonya már bő egy éves kapcsolatra tekint vissza. Ezen viszony keretein belül a Vitesco szállítja az E-GMP padlólemezes autók 800 V-os inverterét, így a jövőbeni vásárlók elégedetten nyugtázhatják, hogy egy világszínvonalat képviselő gyártó vette kezébe ezen komponens gyártását.

Az együttműködéssel bizonyára elégedett volt a Hyundai, ugyanis most egy újabb megállapodás született meg a két vállalat között, amiről a Vitesco egy sajtóanyagot is bekészített. Az új szerződés értelmében a Vitesco további hajtáslánc komponenseket fog a Hyundai-nak szállítani, melyeket a dél-koreai gyártó végül B és C kategóriás járműveibe építene majd be 2024-től.

A döntés nem meglepő, a Hyundai is szeretne minél több elektromos autót gyártani, amikhez bár az akkumulátor a legfontosabb komponens, azért más alkatrészek is vannak egy ilyen autóban. Hogy a Hyundai terve pontosan mi, azt ma még nem tudjuk, azonban a mostani megállapodás a Vitesco komponensekről a 400V-os feszültséget használó darabokra vonatkozik.

A Hyundai-Kia páros az E-GMP padlólemez bemutatásával egyértelműen hitet tettek az elektromos modellek felé való átállás tekintetében. Ám ez a padlólemez 800V-os feszültségen üzemel. Adódik tehát a kérdés, hogy a Hyundai miért törődik még mindig a 400V-al, ha ott van a 800 Volt. A lehetséges válaszok egyike az, hogy a Hyundai lehetőség szerint minél több elektromos autót akar legyártani, ám a kitűzött célokat nem tudja hozni csak a 800V-os rendszerrel, szüksége van egy olcsóbb, nagyobb számban elérhető variánsra, hogy az egyszerűbb és olcsóbb modelljeit is átállíthassa elektromos meghajtásúra. Ha megmaradunk ennél a feltételezésénél, akkor a Hyundai is jó úton halad a minél nagyobb mértékű villamosítás útján.

Amit most a Hyundai kinézett magának, mint meghajtó elektromos motor, az EMR4 (Electronics Motor Reducer) néven fut a Vitesco kínálatában. Ennek teljesítménye 80 és 230 kW között variálható, így kiválóan alkalmas lenne a Hyundai Kona, vagy éppen a Kia Niro új generációjához. Van a Vitesco-nál egy EMR3 nevű ugyanilyen komponens is, ám annak kisebb a teljesítménye és az EMR4 hozzá képest jóval hatékonyabban használja fel az energiát és még a mérete is 25 százalékkal kisebb. Kíváncsian várjuk, melyik Hyundai/Kia modellben tűnik fel először az EMR4.