Európai gyártóként a Volkswagen az egyik legismertebb márka az Egyesült Államokban. A németek sok évtizedes és egyben sikeres múltra tekinthetnek vissza Amerikában is. Mindez az évek alatt azt eredményezte, hogy gyártói kapacitás is került a kontinensre, méghozzá a Tennessee Állam-béli Chattanooga mellé.
Jelenleg 2 típus készül itt, a Passat USA kiadása és az Atlas. Azonban 2018-ban körvonalazódott, hogy ide is el fog érni a változás szele és az üzemnek fel kell készülnie az elektromos modellek gyártására hamarosan. 2020-ban megszületett a döntés, az itteni gyárnak elkülönítenek 800 millió dollárt, hogy megkezdődhessen a felkészülés. Az akkori tervek szerint évi 100 ezer darab elektromos modell gyártására készült fel a Volkswagen. A német cég elképzelése az, hogy 2022-ben, vagyis idén Amerikában is megkezdik a MEB platform alapú elektromos modelljeinek gyártását. Az első itt készülő modell az ID.4 lesz, amire nagyon sok amerikai vásárló vár. De várhatóan az ID.BUZZ gyártása is itt fog történni, bár 2024-ig csak import formájában lehet jelen Amerikában a típus.
Az elmúlt 1-2 év is elég volt ahhoz, hogy kiderüljön, a tervezett évi 100 000 elektromos autó nem elég. Ha szemétkedni akarnék, ide kellene írnom, hogy a piacvezető Tesla csak Sanghajban már évi 2 millió darab legyártott autóval tervez. Persze a Volkswagennek egyelőre nem az elektromos modellek gyártása a fő tevékenységi köre, így az összehasonlítás sem lenne korrekt. De mint ahogyan a VW Csoport vezére, Herbert Diess is felismerte és elmondta, a Volkswagenek is össze kell kapnia magát darabszámok tekintetében. Első körben így nemrég a fejlesztések mellé némi bővítés is bejelenésre került. Évi 120 000 lesz a kitűzött darabszám, amivel együtt 4500 új munkahely is létrejön hamarosan.
Úgy tűnik, az Államokban is lesz Diess meglátásának eredménye, mert a hírek szerint a Volkswagennél már megvan a döntés egy új, második gyár megépítéséről. Ráadásul a tervezett üzem mellé egy akkucellákat gyártó egység is üzembe állna, így ezzel a terezett új egységgel együtt évi 600 000 e-autót gyártana itt a VW. A hírt a német Manager Magazin írta meg. Ha már akkugyártás, a VW és az SK Innovation között mér van egy megállapodás egy akkugyárról Georgia Állam területén. Melynek tervezett értéke 2,6 milliárd dollár. A hírek szerint még nincs végleges döntés az Államokban egy növekedési fázisról.