Közel félmillió hálózatról tölthető e-autót adtak el Kínában

0

Azt hiszem a 2022-es év egy igazi atombomba lesz az elektromos autók értékesítése szempontjából. Már most látni, ahogyan folyamatosan érkeznek az eladási számok az első hónapról. A Tesla tekintetében már tudjuk ezeket az adatokat és elmondható, hogy a kaliforniai e-autógyártónak a múlt hónap volt a második legerősebb, mióta Kínában gyártanak autókat.

Az ázsiai ország a világ egyik leghatalmasabb vásárlóerejével rendelkezik, így nem csoda, ha az itteni számok folyamatosan az élvonalban vannak. A már szokásosnak mondható CPCA (China Passenger Car Association – Kínai Közlekedési Hatóság) által szállított számokból ezúttal a januárt illetően tudunk csemegézni. Mint ismeretes, ott az elektromos autók NEV (New Energy Vehicle) gyűjtőnéven szerepelnek, amiben benne vannak a tisztán elektromos (BEV), a plug-in hibridek (PHEV) és az üzemanyagcellás (FCEV) autók egyaránt. Ezekből az autókból 412 000 darabot adtak el Kínában januárban. Mindez 141 százalékos növekedés a 2021-es év januárjához képest.

Hasonlóan a Tesla számaihoz, itt is visszaesést láthatunk a decemberi 505 000 darabhoz képest. Akárcsak Magyarországon. A több, mint 400 000 eladott NEV jármű 80,8 százaléka volt tisztán elektromos és 19,2 százalékuk PHEV. Darabszámban ez 333 000 tisztán elektromos és 79 000 plug-in hibrid autót jelent.

Jogos a kérdés, hogy hol vannak az üzemanyagcellás autók a kimutatásban, de sajnos azt kell mondanom, hogy annyira alacsony darabszámban vannak jelen Kínában, hogy az ilyen jellegű statisztikákban nem tudnak számottevően megjelenni.

A 412 000 eladott NEV járműből 347 000 volt személyautó (269 000 BEV, 77 000 PHEV), míg a maradék a haszongépjárműveknek jutott (64 000 BEV, 2000 PHEV). Kínában a múlt hónapban 2,09 millió új autót adtak el, melyből 19 százalékot szakítottak ki az elektromos autók. 2021 januárjában ugyanez az arány még csak 8,4 százalék volt.

Végül nézzük meg azt, hogy a gyártók miként teljesítettek a múlt hónapban. A legerősebb márka a BYD volt (93 186 db), míg a második a SAIC (72 236 db), a harmadik pedig a Tesla (59 845 db). Az alábbi táblázatból sajnos hiányoznak a Volkswagen és a SAIC-GM számai, utóbbi felelős a nagy sikerű Wuling miniautóért.