Szilárdtest-akkus elektromos autókat tesztel a Dongfeng

0

Meglepő, de a legfrissebb hírek szerint 50 darab szilárdtest-akkumulátorral szerelt Dongfeng E70 róla Kína városainak utcáit.

Éppen az előbb adtuk hírül az e-cars.hu oldalunkon, hogy a Mercedes-Benz szilárdtest akkumulátorral szerelt modelljeire várni kell még egy keveset. A legtöbb gyártó is a 2025-ös évet jövendölte, mint újfajta akkumulátor érkezése. Azonban vannak gyártók akik demonstrációs céllal használják az újfajta akkumulátort.

A kínai Dongfeng Motor autógyártó ugyanis szilárdtest-akkumulátorokot épített be néhány E70 elektromos modelljébe. Egészen pontosan 50 darab Dongfeng E70 kapott szilárdtest-akkut és taxiként használják ezeket az autókat Csianghszi, Kanton, Csöcsiang és Csiangszu utcáin. Erről a hírről néhány helyi médium és elsőként az Autohome.com számolt be.

Ha hihetünk a pletykáknak akkor az E70 modellek újfajta akkumulátort a Ganfeng Lithiummal közösen tervezte meg a Dongfeng. Az akkumulátor rugalmas membrántechnológiát használ, és az 50 százalékos átszúrástól és összenyomástól a 180 fokos túlmelegedésig terjedő tesztkörülményeken is megfelelt. Azonban az E70 hatótávolságáról vagy az akkumulátor energiasűrűségéről egyelőre nincsenek pontos adatok.

A Ganfeng Lithium decemberben jelentette be első szilárdtest-akkumulátorát. Jelenleg egy második generáción dolgozik, amelynek energiasűrűsége 360 Wh/kg. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy számos másik gyártó is vizsgálja ezt a technológiát.

Mindenesetre érdekes verseny elé nézünk ismét, ugyanis a Toyotánál elsőként egy hibrid autó fogja megkapni a szilárdtest-akkut, míg a Stellantis 2026-ra tervezi az áttörést. Az évtized végére pedig a Nissan, Hyundai és a Kia mutathatja be első modelljeit az új akkuval.