A Jaguar teljesen újratervezi modellpalettáját

0

Már tudjuk egy ideje, hogy az eredendően angol autómárka, a Jaguar merész célokat állított fel magának, vagyis 2025-től csak tisztán elektromos meghajtású autókkal kívánnak foglalkozni. Ezalatt a gyártást és az értékesítést is érteni kell. Az angol Autocar magazin pedig most egy érdekes teóriát írt meg, szerintük a Jaguar a fent taglalt célkitűzés keretében a teljes mostani kínálatát süllyesztőbe teszi, egyedül a most is létező, tisztán elektromos I-Pace kerüli el a mészárlást.

Az átalakulás Reimagine’ néven fog futni. A pontos átalakulásról a JLR jelenlegi vezérigazgatója, Thierry Bolloré beszélt kicsit részletesebben is. Az egykori Renault manager 2020 szeptember végén vette át a stafétabotot Ralph Speth-től. Bár a kiváló Jaguar I-Pace a volt vezető ténykedése alatt született meg, a márka érezhetően a plug-in hibrid vonalon toporgott, pedig lett volna lehetőségük az I-Pace alapjára más járművek tervezésére is. Azonban már talán a változás szelét fújja a beharangozott J-Pace SUV és az XJ szedán tisztán elektromos változata. A Land Rover pedig meg kívánja tartani jelenleg elérhető mindhárom modellcsaládját, vagyis a Range Rover, Discover és Defender modelleket. A Jaguar tekintetében 2025-től nem gyártanak többé belsőégésű motoros kivitelt, ezután pedig azt várják, hogy az eladások 100 százalékát teszik majd ki az eladott tisztán elektromos autók, míg a Land Rover tekintetében ez a célszám 60 százalék.

Bolloré elképzelése az, hogy egy teljesen új portfóliót építenek fel a Jaguar számára, elsősorban SUV és crossover modelleket felvonultatva. A jelenlegi F-Pace és E-Pace biztosan utód nélkül megszűnik, helyüket új modellek veszik át. Talán ennek a törekvésnek lesz az első fecskéje a most még csak J-Pace néven már pletykált modell is.

A jelenlegi JLR főtervező Gerry McGovern irányítása alatt három csapat dolgozik vázlatokon és terveken, hogy előkészítsék a Jaguar új portfólióját. Az Autocar magazin szerint a mérnökök még mindig nem döntötték el, hogy nekiesnek-e egy saját padlólemez tervezésének, vagy egy már létező megoldást vegyenek saját alapnak.

Bár a Jaguar kínálatában már ott van az I-Pace, mint tisztán elektromos autó, ez a típus viszont a JLR D7e padlólemezre épül, ami a D7 átépített változata. Utóbbi viszont egy alapból belsőégésű motorokat fogadni képes padlólemez, így vélhetően a JLR egy olyan megoldást keres, amivel biztosan megoldaná a padlólemez kérdését a következő évekre. A helyzet tehát nem egyszerű, de több autógyártó is rendelkezik már kész megoldásokkal a tisztán elektromos hajtás fogadására (pl.: MEB – VW és E-GMP – Hyundai).