A Jaguar és a Land Rover is kizöldül 2030-ra

0

A nagy autómárkák az elmúlt hónapokban egymás után jelentették be, hogy X éven belül szén-dioxid kibocsátás mentes lesz a működésük, legyen szó a gyártásról, vagy az autóik működtetéséről. Hogy csak a legutóbbi neveket említsem, ilyen a Nissan, vagy éppen a General Motors.

Most pedig az angolok csatlakoznak a változáshoz, hiszen a Jaguar Land Rover (JLR) tájékoztatta a világot egy sajtónyilatkozatban, hogy 2025-től zéró-emissziós márkává kívánnak alakulni. A stratégiai átalakulásnak már nevet is adtak, mint az szintén dívik manapság. A JLR esetében ez a projekt ‘Reimagine’ néven fog futni.

A célkitűzés keretein belül a Land Rover 6 új tisztán elektromos modellel készül majd a következő 5 évben. Sajnos az első típusra egészen 2024-ig várnunk kell. Komolyabb célkitűzés az, hogy az évtized végére minden járműkategóriában lesz tisztán elektromos kivitel a JLR kínálatában.

Az átalakulásról a JLR jelenlegi vezérigazgatója, Thierry Bolloré beszélt kicsit részletesebben is. Az egykori Renault manager 2020 szeptember végén vette át a stafétabotot Ralph Speth-től. Bár a kiváló Jaguar I-Pace a volt vezető ténykedése alatt született meg, a márka érezhetően a plug-in hibrid vonalon toporgott, pedig lett volna lehetőségük az I-Pace alapjára más járművek tervezésére is. Azonban már talán a változás szelét fújja a beharangozott J-Pace SUV és az XJ szedán tisztán elektromos változata. A Land Rover pedig meg kívánja tartani jelenleg elérhető mindhárom modellcsaládját, vagyis a Range Rover, Discover és Defender modelleket.

Bolloré ténykedése már inkább vetíti elő azt, hogy mi vár a márkára a következő években. A sajtónyilatkozat említést tesz egy 2,8 milliárd eurós befektetésről is, amit természetesen a márka elektromos mobilitásának fejlesztéseire kívánnak elkölteni. A JLR nem csupán az akkumulátor-alapú közlekedésre kíván koncentrálni, hanem az üzemanyagcellának is nagyobb figyelmet szentelnének, aminek eredménye a JLR és a brit kormányzat összefogásaként létrejött Zeus Project.

A Jaguar tekintetében 2025-től nem gyártanak többé belsőégésű motoros kivitelt, ezután pedig azt várják, hogy az eladások 100 százalékát teszik majd ki az eladott tisztán elektromos autók, míg a Land Rover tekintetében ez a célszám 60 százalék. A fenntarthatóságra összpontosító stratégia értelmében 2039-re kerülni kell a CO2-kibocsátást a termékek elállítása során, a telephelyek és az ellátási lánc működése közben is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!