A Volkswagennél is eljött a belsőégésű motorok vége

0

Alakul ez szépen… Az Euro 7 szabvány 2025 környéki tervezett bevezetése miatt egyre több autógyártó ismeri fel, hogy elértek a falig a belsőégésű motorok adta lehetőségek területén. A vonatkozó kibocsátási norma a káros anyagok 100 kilométerre vetített mértékében itt már olyan szinten van, ami sok esetben teljesíthetetlen a mezei belsőégésű hajtáslánccal, egy 48 V-os mild-hibrid elem kell a rendszerbe, hogy a határértékek meglegyenek.

Ha pedig a belsőégésű motor ennyire háttérbe szorul, érthető, hogy annak fejlesztésével már nem nagyon fog törődni egyik autógyártó sem. A befektetett milliárdok nem igazán jönnének már vissza. Ha pedig már pacsálni kell a pénzt, akkor inkább a jövő bebiztosítására fordítják azt, teljesen érthető módon. Az évtized végére amúgy is egyre több nagy gyártó tervezi teljesen kivezetni a belsőégésű motort, tehát a hibridek (mild vagy plug-in) ideje is meg van számlálva.

Ha a fenti gondolatmenetet vesszük alapul, akkor ki kell jelenteni, hogy a jelenlegi belsőégésű motorok már bőven kiszolgálják ezt a pár évet, így tényleg nincs értelme a fejlesztésükkel a továbbiakban foglalkozni. Az Audi és a Peugeot már felismerte és kijelentette, hogy kínálatukban szoros határidőn belül megszűnik a belsőégésű motor és nem is fognak foglalkozni a technológia csiszolgatásával.

Az Audi után pedig most a Volkswagen, mint márka engedi el a belsőégésű motor kezét. Erről a márka igazgatója, Ralf Brandstätter beszélt egy exkluzív interjú keretein belül az Automobilwoche magazinnak. Elmondása alapján a márkának már csak azért kell még a belsőégésű motor, hogy azok eladásaiból legyen pénz az elektromos meghajtásra való átállásra. Az Audi esetében a Volkswagen sem tűzött ki konkrét határidőket a technológia elhagyására. A másik nagy kérdés, hogy a Seat és a Škoda meddig tart ki ezen a téren, tekintve, hogy ezen márkák portfóliójába még csak elég kezdeti szinten szivárgott be az elektromos meghajtás, legyen szó hibrid, vagy tisztán elektromos meghajtásról.

Visszatérve az átállásra, az már erőteljesen megkezdődött, elég csak a Volkswagen Power Day eseményeire gondolnunk, vagy az évtized közepétől érkező MEB padlólemez utódjára.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!