Új padlólemez érkezik az elektromos Volkswagen modellekhez

0

Az elektromos autóknak számos előnye van, de igazán csak akkor tud elemében lenni egy ilyen autó, ha olyan padlólemezre épül, amit a kezdetektől elektromosnak szántak. Persze azok sem rossz típusok, amit egy eredetileg belsőégésű autóból alakítottak át (pl.: Volkswagen e-Golf), de az igazi előnyök sora máshol jön elő.

A dedikáltan elektromos típusokhoz szánt padlólemez nagyban csökkenti a gyártási költségeket is, hiszen nem kell két hajtáslánc fogadását lehetővé tenni és könnyedén alakítható attól függően, hogy mekkora autót és mekkora akkupakkal szeretnénk gyártani. Eddig nem sok gyártó mondhatja el magáról, hogy rendelkezik ilyennel, de akiknek már van, az ő jövőjük elvileg be van biztosítva. A Volkswagen azok közé tartozik, akik elsőként ismerték fel ezeket az előnyöket és már 2018-ban be is mutatták a MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten) néven futó, elektromos autókhoz szánt padlólemezüket.

A padlólemez megalkotása kiválóan illeszkedik a gyártó azon terveibe, aminek értelmében az évtized végére teljesen átalakulnak elektromos autókat előállító, karbon-semleges márkává.

A MEB padlólemez karrierje tehát még csak most fog igazán beindulni, de a Volkswagen már most készül a 2030-as évekre, teszem hozzá egy igazán sikeres márkának kell is ennyire előre gondolkodni. A Volkswagen Csoport jelenleg a MEB-en túl egy másik, dedikált padlólemezt is használ, ami a PPE (Premium Platform Electric) nevet kapta megalkotásakor. Ezt a platformot elsősorban a Porsche és az Audi prémium modelljei használják (pl.: Porsche Taycan, Audi e-tron GT).

Az angol Autocar magazin által megszerzett prezentációs diák értelmében a márka 2024-tól átáll egy következő generációs padlólemezre, amire SSP néven hivatkozik a prezentáció.

Az MEB és a PPE megszűnik, helyüket az SSP padlólemez veszi át, ami már fejlesztés alatt állhat és az Audi Artemis projekt keretein belül mutatkozhat be először. A Volkswagen egyre több receptet másol le a Tesláról, teszik ezt azért, mert a jelenlegi vezérigazgató, Herbert Diess belátta, hogy az egyetlen lehetősége a márkának a túlélésre az, ha időben elkezdik a felkészülést az elektromos meghajtásra való átállásra.  Ezen törekvések egyik állomása lesz az SSP padlólemez.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!