Hirdetés

Az energia felhasználásának hatékonysága egy személyautó esetében kiemelten fontos, legyen szó akár belsőégésű, akár elektromos meghajtásról. Utóbbi még egy erősen fejlődésben lévő terület, így nagyon nem mindegy, hogy egy adott kapacitásból mekkora hatótáv autózható ki. Ha ehhez hozzávesszük a most már itthon is szinte mindenhol bevezetett fizetős utcai töltést, a kérdés különösen fontos.

Ahhoz nem fér kétség, hogy a Tesla kifejezetten jól áll az energiahatékonyság kérdésében, tény az is, hogy az elektromos mobilitással még csak most ismerkedő autógyártóknak van hova fejlődni fogyasztás tekintetében. Az összehasonlítás különösen akkor fájdalmas, amikor egy Tesla valamint egy másik elektromos autó az autópályára kerül és huzamosabb ideig kell tartani a 120-130 km/h-s sebességet!

A hatékonyság mérésében az EPA (Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége – United States Environmental Protection Agency) mérései rendkívüli mértékben mérvadóak, bár azt hozzátenném személyes véleményként, hogy sokszor igen érdekes furcsaságok jönnek ki náluk. Elég csak a Porsche Taycan, vagy éppen a Polestar 2 esetét elolvasni! Na de térjünk vissza cikkünk alanyához, a jövőre frissülő Tesla Model 3-hoz. A várható újdonságokat ezen cikkünk vesézi ki alaposabban! A fogyasztás tekintetében is van újdonság, ugyanis az EPA lemérte a 2021-es modelléveben kapható típus (Tesla Model 3 Long Range AWD – 2021) fogyasztását, aminek végén kijött egy bámulatos eredmény: 134 MPGe, ami vegyes fogyasztásban 25 kWh/100 mérföld.

Hirdetés

Ha megnézzük az első 10 helyezettet, láthatóan igen magas fölényben szerepelnek itt a Tesla járművei:

Ha összevetjük a mostani tesztgyőztest és ugyanebből az előző generációt, akkor látható különbség is, 134 MPGe formájában. Vagyis a 2021-es Model 3 25 kWh/100 mérföldje lett a legjobb, szemben a korábbi generáció 28 kWh/100 mérföldes értékével.

Az EPA jóvoltából azt is megnézhetjük, mi a helyzet a Tesla közvetlen kihívóinak (Polestar 2 és Volvo XC40 Recharge) esetében. A Polestar 2 ötven százalékkal fogyaszt több energiát 100 mérföldön, míg a Volvo hátránya még ennél is nagyobb az energiahatékonyság terén. Mint tehát látható, a kihívóknak még egy darabig kell gyúrni a „Tesla-killer” cím elnyerésére!

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Hirdetés