Érdekes dolog egy jármű fogyasztási adatainak számszerűsítése, legyen szó belsőégésű, vagy elektromos motorral szerelt járműről. Sokszor hallani, hogy egy adott típus katalógusában látható fogyasztási értékek a közelében sincsenek a valóságnak. Ez főleg régebben volt így, amikor még a ma már elavultnak tekintett mérési ciklusokkal számoltak egy adott típus esetében. Napjaink elfogadott mérési metódusa Európában a WLTP, míg az Egyesült Államokban az EPA a jelenleg hatályos. Előbbi amúgy nem is olyan régi metódus. Az előd már igen koros mérési módszernek számított, ezért is kellett a WLTP-re leváltani a régit.

A mérési metódusok eredményeinek jó esetben fedésben kellene lenniük egymással, ám úgy tűnik, hogy a Polestar 2 esetében valami elcsúszott. Kezdjük az elején, vagyis azzal, amit a márka hivatalos oldalain olvashatunk. Az európai oldal értelmében a tisztán elektromos Polestar 2 hatótávja egyetlen feltöltéssel 470 km (WLTP). Míg, ha felkeressük a típus amerikai oldalát, ott két adattal találkozunk: 233 mérföld (EPA), 292 mérföld (WLTP) hatótáv. Ez rendre 374, illetve 470 km-t jelent átváltás után.

Adódik a kérdés, hogy miért van ekkora különbség a két metódus eredménye között és akkor most melyik a valós? A felvetés teljesen jogos, hiszen közel plusz 100 km hatótávról beszélünk (nagyjából 20 százalékos a különbség) és tekintve az autó értékét, nagyon nem mindegy a végleges szám.

A hivatalos EPA érték megint mást mutat, 375 km hatótávot és az alábbi fogyasztási adatokat:

  • Városi: 96 MPGe – 351 Wh/mérföld (218 Wh/km)
  • Autóút: 88 MPGe – 383 Wh/mérföld (238 Wh/km)
  • Kombinált: 92 MPGe – 366 Wh/mérföld (227 Wh/km)

A problémára talán a valós élet adta felhasználás adhat választ. Még augusztusban tesztelte a típust az ismert e-autós Youtuber és Blogger, Bjorn Nyland.

Tesztje szerint állandó 90 km/h-s sebességnél 435 km-es hatótáv jött ki, viszonylag magas energiafelhasználás mellett (167 Wh/km). Magasabb, 120 km/h-s sebesség mellett már csak 305 km jött össze, az energiafelhasználás 37 százalékkal nőtt meg, 229 Wh/km értékre. Az eredményeknek köze lehet a viszonylag nagy súlynak (2240 kg), valamint a szögletes, kevésbé aerodinamikus külsőnek.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!