Bár személyes véleményem az, hogy a hagyományos autógyártók közül a Volkswagen teszi bele az egyik legtöbb pénzt és erőfeszítést az elektromos meghajtásra való átállás sikerébe, a mostani hír hallatán nem tudom elképzelni, mi lehet a baj a gyártó fejlesztési központjában.

Hirdetés

Nagy dátum volt a 2019 november 4 a Volkswagen életében, hiszen ekkor indult be az ID.3 gyártása. Miért fontos ez? Jelenleg minden autógyártó egyfajta mellékszálként tekint az elektromos meghajtású modellek tervezésére és gyártására, ám a Volkswagen az ID. termékcsaláddal igaz tömegméretekben gondolkodik és ez a hozzáállás tudja majd ténylegesen elkezdeni azokat a folyamatokat, amik átállítják napjaink belsőégésű technológián alapuló közlekedését elektromossá.

Ennek fényében nagy reményekkel vártam a további híreket és örömmel olvastam, hogy a drezdai üvegpalota is besegít a gyártásba, ahol most az e-Golf is még készül. Aztán december végén jött a hír, amit nem szívesen akartam hallani, de sajnos mégis megtörtént, komoly szoftveres gondok léptek fel az ID.3-nál. Sejtettem, hogy ez a típus késéséhez fog vezetni, de hogy a 2020 augusztusi dátumot túllépve csak 2021 tavaszán indulnak meg a kiszállítások, azt nem hitem volna!

A Tesmaninan magazin úgy értesült ugyanis, hogy számos angliai előrendelőt e-mailben értesített a Volkswagen, hogy a kiszállítások csak 2021(!) tavaszán indulnak el, vagy bő 1 év múlva!

Az európai 1st modellek kiszállítása több mint valószínű, hogy 2020 augusztusában útnak indulnak. Az angliai késésnek pedig több oka is lehet – BREXIT, további gondok a jobb kormányos modellekkel.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/