A négykarikás vállalat ezúttal azt mutatta be, milyen elképzelések mentén építené meg a (reméljük nem olyan távoli) jövő töltőállomását, természetesen Audi logóval és kapcsolódó szolgáltatásokkal.
A múlt heti premier reggelén már készültünk, hogy elsőként számolhassunk be kedves olvasóinknak az Audi legújabb és legmodernebb elektromos SUV-járól, ami a világ szerencsésebb pontjain már előrendelhető.
Ha már vásárlás, akkor az már biztos, hogy az „Edition One” kiadás el is fogyott, pedig 86 700 dollárt kellett fizetni érte. Viszont nincs megállás az Audinál a héten, a premier után be is jelentették, hogy a közelben (San Francisco, Embarcadero, 90 Broadway) megrendezésre kerül egy 4 napos esemény, ami a Charging Station Unleashed nevet kapta. Itt testközelből lesz megtekinthető az e-tron, de olyan finomságok is ott lesznek, mint a cég Formula E versenyautója, vagy a PB 18 tisztán elektromos koncepcióautó.
A rendezvény másik célja azonban a közönség megismertetése lesz a jelenlegi és a várható töltőtechnológiákkal, különösképpen az Electrify America néven futó töltőhálózatukkal, ami a kontinensen erősen befolyásoló tényező lehet vásárláskor, hasonlóan a Tesla Supercharger hálózatához. A helyszínen természetesen lesz mód előfoglalni az autót, 1000 dollár fejében.
Továbbá ismerteti majd az Audi, hogyan is képzeli el a jövő e-autós töltőállomását, amit Loren Angelo (vice president of Marketing, Audi of America) így jellemzett:
„Az élmény lényege az a modern és kellemes érzés, amit egy ilyen töltőállomás nyújthat a jövőben. Egy hely ahol autó és vezetője feltöltődhetnek”.
A koncepció ismerős lehet, aminek lényege, hogy a töltőállomáson kellemesen lehessen azt az időt eltölteni, amíg az autó feltöltődik. Lehetőség lesz kényelmes környezetben enni, inni és a szükséges dolgokat elvégezni indulás előtt. Hasonló elvek mentén dolgozná ki jövőbeli töltőállomásait a Tesla, vagy a MOL Zrt. is.
Az e-tron villámtöltési lehetőségei impozánsak, hiszen ez lesz az első kereskedelmi forgalomban kapható elektromos autó, ami képes lesz 150 kW-os teljesítménnyel tölteni. Ezzel a lehetőséggel 30 perc alatt 80%-ra rántható fel az akku töltöttsége. Az európai piacon kapható 11 kW-os (lehetőség lesz 22 kW-os kiadást is megvenni) fedélzeti töltő is elismerésre méltó húzás az Auditól.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!