Annyi év várakozás és kiszivárgott információk után ma hajnalban az Audi bemutatta első tisztán elektromos SUV-ját, San Fransiscoban. Az Egyesült Államok polgárai ráadásul már akár be is fizethetik az 1000 dollár foglalót rá. (www.audiusa.com/etron)

Sok információ és még több kép került fel hozzánk is a négykarikás márka várva várt autójáról, ám a szerencsések a ma magyar idő szerint hajnali 5:30-kor kezdődött show-n személyesen is láthatták, amint valóság lesz az eddig csak álcázómatrica alatt szerepelt autóból. A résztvevőket a város kikötőjében, a 3-as mólónál vették fel egy hajóra, ami átszállította őket a Richmond-öbölbe, ahol rendkívül látványos és lenyűgöző show-t hozott össze az Audi az újságíróknak és a meghívott vendégeknek.
A német autógyártó maga is úgy nyilatkozott az autóról, mint egy “tágas, 5 üléses, közepes méretű elektromos SUV, ami jól felszerelt, hogy hozhassa a prémium vásárlók elvárásait”.

Az e-tron valóban hozza a ma elérhető szinte összes extrát, amit egy prémium-kategóriás autótól elvárhatunk 2018-ban, ide értve a vezetéstámogatási rendszereket, infotaintment technológiákat. Az akkumulátorcsomagra külön büszke az Audi, hiszen szerintük azt “megismételhető teljesítményre, tartósságra és biztonságosra” tervezték!

Lássuk a főbb paraméterek, immár hivatalosan:

  • 0-100 km/h gyorsulás: 5,5 másodperc
  • Végsebesség: 200 km/h
  • Maximális vontatható tömeg: 1800 kg
  • Hátsó csomagtartó: 800 liter, lehajtott hátsó ülések esetén 1600 liter.

]Méretek:

  • Hosszúság: 4902 mm
  • Szélesség: 1938 mm
  • Magasság: 1663 mm
  • Tengelytáv: 2923 mm

Ennyi adat után jöjjön az egyik legfontosabb kérdés, miszerint mennyibe fog kerülni az Audi újdonsága? Nos, erre a kérdésre is van válasz! Ezek jelenleg csak dollárban mért nyitóárak, de viszonyítási alapnak mindenképpen jók:

Alapár: $74 800
“Prestige” kiadás: $81 800
“Edition One” kiadás, csak jövőre lesz kapható: $86 700 (állami támogatás nélkül)

A meghajtás a másik dolog, amire külön büszke az Audi, hiszen az e-tron összkerékmeghajtású és 2 aszinkron elektromos motor (ASM – asynchronous motors) dolgozik a tengelyek meghajtásán, első osztályú hűtéstechnológiával ellátva.Az első motor teljesítménye 135 kW (ebből 10 kW a boost módnak fenntartva), míg a hátsó motoré 165 kW (25 kW a boost módnak fenntartva).

Nekünk magyaroknak külön büszkeség lehet, hogy az e-tron tartalmaz győri alkatrészeket is! Egészen pontosan a nyugat-magyarországi csapat gyártja az Audi e-tron elektromos tengelyhajtásait,és beépítésre készen szállítja azokat a brüsszeli gyártó telephelyére. Kétrészes cikkünket a győri gyártócsarnok avatóról ITT (1. rész) és ITT (2. rész) olvashatják el az érdeklődők!

A rekuperáción is rendkívül sokat dolgoztak a mérnökök, így különösen nagy hatékonysággal történhet az energia-visszanyerés fékezéskor, ami akár a hatótáv 30%-át is visszaadhatja.

Szerencsére megtartották a virtuális visszapillantó tükröket is, melynek lényege, hogy kamerák vannak a tükrök helyén, melynek képét az utastérben elhelyezett OLED kijelzőkön követhetjük nyomon. Az opció egyelőre csak azokban az országokban lesz rendelhető, ahol a jogi szabályozások ezt lehetővé teszik. Szerencsére Európa ezen területek közé tartozik, így választható lesz ez  az 1400 eurós tétel a konfigurátorban.

Ha már utastér, az alábbi videón tekinthetjük meg az autó felhasználói felületét, mely 2 kijelzőn fog futni (egy 10.1-inch átmérőjű felső és egy 8.6-inch átmérőjű alsó kijelzőn)

Egy másik fontos tényezővel még adósok vagyunk, ez pedig az e-tron akkumulátora és tölthetősége. Az autó impozáns, 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot kapott, ami 36 szekcióra lett felosztva, melyben a cellák lítium-ionos, zsákos technológiával készültek. A pakk tömege 699 kg és teljesen sík a felülete, így az alváz kinézete hasonlít egy gördeszkára, ám a haszna jóval több, hiszen könnyebb egy ilyen felületre további terveket építeni.

Az Audi furcsa módon a bemutatón csak a WLTP-szerinti hatótávot adta meg: 400 km. Az EPA  hatótávról nem volt szó sajnos.

Az Audi megtartotta a korábban már beígért Boost módot is, melynek lényege, hogy egy rövid időre (8 másodperc) megkaphatjuk a két elektromos motor teljes teljesítményét, ami ezen autó esetében bizonyára “fejleszakítós” gyorsulásokat adhat a leendő tulajdonosának!
Számokban ez azt jelenti, hogy alapesetben a csúcsteljesítménye az autónak 265 kW lesz, 561 Nm nyomaték mellett, a végsebességet pedig a rendszer 200 km/h-ban maximalizálja. Azonban a boost mode bekapcsolása esetén a teljesítmény 300 kW-ra ugrik, 664 Nm nyomatékkal. A mód bekapcsolásához az előválasztót D-ből S-be kell majd kapcsolni és adni egy padlógázt az autónak! Az Audi szerint ezzel a móddal a 0-100km/h gyorsulás kevesebb, mint 6 másodperc alatt megvalósulhat!

A gyors és villámtöltés funkció természetesen ebben az autóban is jelen van. Gyorstöltés tekintetében az Audi egy 11 kW-s AC fedélzeti töltővel látta el az e-tront, ám lehetőség lesz dupla fedélzeti töltővel ellátott modellt is vásárolni. A villámtöltés CCS csatlakozón keresztül valósul meg és képes lesz a 150 kW-os villámtöltőkkel is együtt dolgozni. Az Audi ígérete szerint ezzel már 30 perc alatt feltölthető lesz az e-tron 80%-ra.
Kapható lesz továbbá egy “Connect” verzió is, ami majd képes lesz kommunikálni okosotthonokkal, valamint napelemrendszerekkel.

Az Audi azokra is gondolt, akik stílusosan szeretnék otthon tölteni az autójukat, így saját tervezésű otthoni töltőállomásokkal is készült az autó mellé.

A bemutató során egyértelművé vált, hogy nem hiába várták ennyire az új e-tront, amivel az Audi is letette a névjegyét a Mercedes-Benz EQC mellé. Egy ilyen erős alapra már lehet építkezni és reméljük, hogy a jövőben egyre több ilyen innovatív és lenyűgöző elektromos autó születik majd meg.

Egyelőre az amerikai eladások kezdetének dátuma ismert, ami 2019 második negyedéve lesz.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]