A kínai NIO az egyik legszimpatikusabb elektromos autógyártó, akik gyakorlatilag a semmiből küzdötték fel magukat néhány év alatt és bár értékesítési darabszámaik alapján nem gondolnánk nagy játékosoknak őket, azért a helyzet nem ilyen egyszerű.
A NIO inkább a minőségre megy, ami jó dolog és meg is látszik a törődés az általuk gyártott elektromos autókon. Azonban az erős évkezdés után tavasszal egy jelentősebb visszaesést láthattunk az eladásokban, aminek szinte biztosan a régi padlólemezzel szerelt autók kivezetése volt az oka.
A folyamat lényege az, hogy a NIO legelső (NT 1.0) padlólemezére épülő három modell esetében az értékesítés megszüntetése mellett döntött. Persze az ES8 és az ES6 a két legsikeresebb NIO-modell, így azokat átültették az új, NT 2.0-s padlólemezre és sokan erre vártak. Az ES6 a legnépszerűbb modell, aminek megújult változata a megszokott külső alatt vadonatúj technológiát hordoz, a régebbi modellnél kedvezőbb alapáron.
Ennek fényében 2023 júniusában 10 707 darab elektromos autót tudott kiszállítani a NIO, ami bár az idei év egyik legjobb eredménye, tavaly ilyenkor mégis erősebb számokat tudott hozni a márka. Egészen pontosan idén 17 százalékkal lett gyengébb a vonatkozó adat. Az alábbi grafikon az Insideevs munkája, amin jól látható a piros oszlop ingadozása:
A NIO kínálatában SUV/crossoverek és szedánok vannak, alább ezek megoszlása:
- Crossover/SUV-kategória (EC6, ES6, EC7, ES7, ES8): 6383 db (26%-os visszaesés a tavalyi eredményhez képest)
- Szedánok (ET5/ET5T, ET7): 4324 darab (0,4%-os visszaesés a tavalyi eredményhez képest)
- Összesen: 10 707 darab (17%-os visszaesés a tavalyi eredményhez képest)
Említést érdemel az ET5T, vagyis az ET5 Touring, ami itt a kombi változatot jelöli. Az idén júniusban, Európában bemutatott NIO ET5 Touring a kínai márka első kombija. Az ET5 Touring szinte egy az egyben a szedán változatra épül. A Touring 2888 mm tengelytávval, 4790 mm hosszal, 2178 mm szélességgel és a 1499 mm-es magassággal bír.
Az ET5 Touring csomagtere alapban 450 liter, míg az egymástól függetlenül dönthető hátsó ülések lehajtásával 1300 literre növelhetjük a kombi befogadóképességét.