Bemutatta frissített ES6 modelljét a kínai NIO

0

A NIO ES6 a márka másodikként bemutatkozó tisztán elektromos autója, az ES8 kis testvére. A 2018-as premier nem most volt, ahogyan a sorozatgyártás 2019-es indulása sem. Ez a modell is a NIO saját fejlesztésű NT 1.0 elnevezésű padlólemezére épült fel, ám ahogyan arról a márka iránt érdeklődők biztosan hallottak, a NIO fokozatosan kivezeti a szerintük elavult padlólemezt és az erre épülő modelleket is.

Akkor úgy volt, hogy az ES8 és az EC6 mellett az ES6 is elköszön és a megmaradt készletek kifutása után nem lesz többé kapható új autóként. Mindez februárban volt, ám ha hinni lehet a legújabb kínai sajtócikkeknek (cnevpost), akkor az ES6 megússza a nyugdíjazást és az NT 2.0 padlólemezre megépülve továbbra is elérhető marad.

Az NT 2.0-ra épülő modellek így az ES6 mellett jelenleg az ET5 és ET7 szedán, valamint az EC7 és EL7 SUV. Visszatérve az ES6-ra: a megújulással a vevők járnak majd a legjobban, több okból is. Az új ES6 is megkapja a legújabb NIO technológiákat, köszönhetően a modernebb padlólemez-adta lehetőségeknek. Ezen felül ott van még az ár kérdése is.

A fejlesztések révén nem hogy drágábban, hanem olcsóbban adja a NIO a frissített ES6-ot, ami így Kínában 368 000 jüantól (körülbelül 48 500 euró) indul, tehát valamivel olcsóbb, mint elődje. Ezzel pedig az ES6 lett a NIO legkedvezőbb áron elérhető SUV modellje Kínában.

A fenti kép tanulsága szerint kétféle akkumulátorméretet kínálnak ES6 mellé: 75 kWh és 100 kWh kapacitással és így 490, illetve 625 kilométeres hatótávolsággal. Aki pedig igazán nagyot akar gurítani, az megveheti a NIO saját fejlesztésű, félig tulajdonképpen szilárdtest akkunak is nevezhető cellákkal teleszórt akkupakkját, 150 kWh kapacitással. Az újdonság idén júliustól válik elérhetővé és 930 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.

Az ES6 fontosságát mutatja, hogy a sanghaji székhelyű vállalat eladásai vissza is estek az elmúlt néhány hónapban, mivel a potenciális vásárlók az új ES6-ra vártak, amely egyébként a teljes értékesítési volumen 45 százalékát teszi ki. Amint azt a Nio tavalyi európai bevezetése is részletezi, a cég intenzíven kommunikál ügyfeleivel az alkalmazáson és számos egyéb kommunikációs és életmód-ajánlaton keresztül. Az új ES6 gyártásának május 25-i indításáról és a kiszállítás indulásáról is itt beszélt a márka a rajongóknak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!