A Kia az utóbbi időben rendkívül izgalmas formavilággal rukkolt elő, elég csak az új Niro modellre gondolnunk. Ez az új, jellemzően szögletes formavilág persze szubjektív, vagy bejön valakinek, vagy nem. Az azonban biztos, hogy a következő Kia modellek esetében ezzel a kinézettel számolhatunk.
A Niro után jött a még radikálisabban szögletes EV9 bemutatkozása. A határozott megjelenés a Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának gyümölcse, amely a természet és a modernitás formavilága közötti feszültség révén teremt harmonikus, egységes egészet. Az EV9 hat- és hétüléses változatban is piacra lép, az üléselrendezések kialakításánál a márka fejlesztői a családoktól érkező visszajelzéseket vették alapul annak érdekében, hogy a beltér valamennyi utas számára valóban kényelmes lehessen.
Most pedig itt a kis testvér, az EV5 képében. Friss ropogós, ráadásul hivatalos fotókon nézhetjük meg az újdonságot. Az EV5 tanulmányautó érdekes bepillantást enged a márka jövőbeli, teljesen elektromos modelljeinek esztétikai irányába.
„A Kia Concept EV5 a természeti tájak és az ember alkotta építészet kontrasztjából és egymást kiegészítő jellegéből merít hatást. Úgy tervezték, hogy minden út során inspirálja ügyfeleinket, miközben fenntartható és környezettudatos megoldásokat kínál. Az új ötleteket keresők számára készült SUV az érzelmes formanyelvet innovatív, felhasználó-központú belső építészettel egyesíti.”
A teljesen sík padló és az utastérben található tágas tér az „együttélés terét” teremti meg, ahol a természet, az emberek és a technológia harmóniában találkozhatnak egymással. A belső színpaletta nyugalmat és tisztaságot kölcsönöz, míg a középső burkolat a „Bold for Nature” filozófiáját hangsúlyozza a kontrasztos anyagok alkalmazása révén.
Az innovatív forgatható ülések lehetővé teszik az utasok számára, hogy kényelmesen üljenek és attól függően, hogy hol vannak az utasok épp, zavartalan kilátásban gyönyörködhessenek a környező tájban. Sötétedéskor a széles, teljes hosszúságú panorámatető tökéletes lehetőséget biztosít az utasok számára, hogy gyönyörködjenek az égen felbukkanó csillagokban.
Sajnos semmilyen konkrétum nem tudható még az egyelőre csak tanulmányautóként létező EV5 kapcsán, de az E-GMP padlólemez és a 800 V-os rendszerfeszültség biztosra vehető. Az EV5 első sorozatgyártott darabjai még idén megjelennek, azonban sajnos dedikáltan Kína lesz az első körös célország.