A Ford Motor Company nagyot lépett előre az elmúlt években az elektromos autók világában. Mi sem bizonyítja jobban mint a három népszerű terméke, melyek a Mustang Mach-E, az F-150 Lightning és az E-Transit.
Az F-150 Lightning vitathatatlanul a három elektromos jármű közül a fontosabb. Mindezt jól mutatja, hogy a Ford Jim Farley vezérigazgató irányítása alatt már évi 150 000 darabra növelte a gyártást. A vezérigazgató azt is szorgalmazza, hogy a Mustang Mach-E éves gyártása elérje a 200 000 darabot.
Nyilvánvaló, hogy a termelés felfuttatása költséges a Ford számára. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója elmondta, hogy az autógyártó egyszerűsíteni fogja a tisztán elektromos autókat, és a jövőben könnyebben méretezhetővé teszi azokat, ami lehetővé teszi, hogy egy esetleges árháborúban is versenyképes legyen. A következő generációs EV-kről, köztük az F-150 Lightning utódjáról is nyilatkozott.
„Most már mélyen benne vagyunk a második generációs EV-k fejlesztésében, beleértve a következő generációs elektromos full-size pickupunkat – ami egyébként fantasztikus.” – Mondta Farley a Green Car Reports szerint. Farley korábban úgy nyilatkozott, hogy a modell „elképesztően nagy mennyiségben” fog készülni a Ford épülő BlueOval City üzemében Tennessee-ben.
Hozzátette, hogy a Ford következő generációs elektromos járművei a vadonatúj elektromos architektúrának köszönhetően teljes mértékben szoftveresen frissíthetők lesznek, míg a járműplatformok „radikálisan egyszerűsítettek” lesznek.
„Képzeljünk el három karosszériaváltozatot, mindegyik akár egymillió darabos volumenpotenciállal, és mindössze egy maroknyi rendelhető kombinációval.” – Mondta Farley, hozzátéve, hogy ez többek között jobb minőséget és alacsonyabb gyártási költségeket jelentene. Az egyszerűsítésről szólva Farley elmondta, hogy a Ford „a lehető legkisebb akkumulátort akarja tervezni versenyképes méretben”.
A Ford vezérigazgatója megemlítette a vállalat 2024 januárjában induló, alkudozásmentes Model e programját is. A kereskedők közel kétharmada által már elfogadott program lehetővé teszi a Ford számára, hogy „nagy mennyiségben, gyakorlatilag készlet nélkül” értékesítsen EV-ket a helyi kereskedő által meghatározott, nem tárgyalásos áron. Az e-kereskedelmi platform lehetővé teszi majd a távoli átvételt és kiszállítást is.