Beérett a kemény munka gyümölcse a Rivian részéről. 2019 vége óta folyamatosan azon dolgozott a Rivian, hogy az Amazon által megrendelt furgonok a napokban megkezdhessék tényleges munkájukat, vagyis a webáruházban megrendelt termékek kiszállítását.
2019 szeptemberében jött a nagy hír, hogy az akkor még szárnyait bontogató Rivian egy igen kellemesnek mondható 100 000 darabos elektromos furgon rendelést kapott az Amazontól. Ennek lényege, hogy a Rivian tervezzen és gyártson le egy saját tervezésű furgont az imént említett darabszámban. Az Amazon számításai szerint ezzel a flottával 4 millió tonna szén-dioxid kibocsájtástól mentesítenék magukat. A cég tervei között van az is, hogy 2030-ra 100% megújuló energiát használjon csak fel, 2024-ig már a 80%-os arányt elérve.
Ahogyan telt az idő, úgy jöttek az újabbnál újabb hírek a készülő furgonokról. 2020 őszén már komolyabb részleteket is megtudhattunk, ugyanabban az évben pedig már az álcázott prototípusok is elkezdték járni az utakat. Az első, teljes pompájukban megmutatkozó darabok tavaly decemberben kerültek az utakra, hogy az utolsó simításokat is elvégezhessék a mérnökök.
Idén nagyon nem hallottunk még semmit az Amazon furgonjairól, ám most a vállalat kiadott egy sajtóanyagot, melyből kiderül, hogy az Amazon munkába állította az első elektromos furgonjait. Július 21-től az Egyesült Államokban élő vásárlók az alábbi városokban láthatják majd a furgonokat, amint azok a megrendelt termékeiket kiszállítják: Baltimore, Chicago, Dallas, Kansas City, Nashville, Phoenix, San Diego, Seattle, St. Louis és további nagyvárosok. Ez csak a bevezetése annak a folyamatnak, melynek révén az idei év végére több, mint 100 amerikai nagyvárosban jelennek meg ezek a járművek. 2030-ra pedig összesen 100 000 darab járja majd az államok útjait.
A furgon a Rivian gördeszka-formájú padlólemezét használja, amely egyben az autógyártó R1T elektromos pickupjának és R1S elektromos SUV-jának az alapja. A furgonnak két változata van (EDV500 és EDV700), a számok az amerikai mértékegységben (cubic feet – köbláb) megadott raktérméretet jelölik. Ezek 14,1 és 19,8 köbméternek felelnek meg. Később csatlakozik a pároshoz egy harmadik, még nagyobb furgon, az EDV900. Ennek a raktere 25,5 köbméternek felel majd meg.